Η πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε αλλαγές στη θεσμική
συγκρότηση και λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης εξαγγέλθηκε από
πέρυσι, και φέτος ήρθε και παρουσιάστηκε ως συνέχεια της καθιέρωσης της απλής αναλογικής.
Σύμφωνα λοιπόν με τις αλλαγές που προωθούνται :
1) Προτείνεται η πλήρης κατάργηση της εσωτερικής διαίρεσης των Δήμων σε εκλογικές περιφέρειες και ενιαία εκλογή των δημοτικών συμβούλων σε όλη την έκταση του Δήμου. Η επιλογή αυτή έχει δύο πλεονεκτήματα :
1ον, καλλιεργεί ενιαία δημοτική συνείδηση, συμβάλλοντας στην υπέρβαση των παλαιών διοικητικών ορίων και την ανάδειξη αιρετών που θα έχουν ως γνώμονα την υπεράσπιση των συλλογικών συμφερόντων του Δήμου και όχι την προώθηση μικροτοπικιστικών αιτημάτων, και
2ον, έχει το πλεονέκτημα της απλότητας και της σαφήνειας που αποτελεί σημαντικό κριτήριο επιτυχίας όλων των εκλογικών συστημάτων, πολλώ δε μάλλον σε τοπικό επίπεδο.
Άρα ο κάθε υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος θα «κάνει παιχνίδι» σε όλο το δήμο, θα είναι από μόνος του ένας «μικρός εν δυνάμει Δήμαρχος», πανδημοτικής εμβελείας και αναγνωρισιμότητας, και δεν θα είναι υποχείριο του κάθε υποψηφίου Δημάρχου!
2) Υποψηφιότητες – Κατάρτιση συνδυασμών προτείνεται :
■ Κατάρτιση ενιαίου ψηφοδελτίου για όλο το Δήμο για κάθε συνδυασμό, χωρίς προϋποθέσεις υποψηφίων κ.λπ. ανά Δημοτική Ενότητα. Έτσι δεν θα υπάρχουν δυσκολίες καθόδου και κατάρτισης εκλογικών συνδυασμών!
■ Καθιέρωση ελάχιστου αριθμού υποψηφίων Δημοτικών Συμβούλων ίσου με τον αριθμό των εδρών του Δημοτικού Συμβουλίου και μέγιστου αριθμού ίσου με τον αριθμό των εδρών +10% – καταργούνται τα ψηφοδέλτια-σεντόνια που αποτελούσαν εμπόδιο κατάθεσης συνδυασμών!
Κατάσταση που ευνοεί την εκλογική κάθοδο πολλών υποψηφίων δημάρχων κι αυτό είναι πολύ καλό για τις τοπικές κοινωνίες!
■ Αποσύνδεση των συνδυασμών που μετέχουν στις εκλογές για το (κεντρικό) Δημοτικό Συμβούλιο από τους συνδυασμούς που καταρτίζονται σε κάθε Δημοτική Ενότητα για το οικείο Συμβούλιο . Έτσι, μπορεί κάποιος να είναι υποψήφιος στο τοπικό συμβούλιο, με τοπικό ψηφοδέλτιο το οποίο δεν θα είναι «πακέτο» με το ψηφοδέλτιο συνδυασμού υποψηφίου Δημάρχου! ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟ!
3) Προτείνεται η κατανομή του συνόλου των εδρών του Δημοτικού από τον πρώτο γύρο με το σύστημα της απλής αναλογικής μεταξύ των συνδυασμών, με βάση την «κλασική» μέθοδο της αναλογικής των υπολοίπων, όπως συμβαίνει σήμερα για τον 1ο γύρο. Άρα ότι γίνει θα γίνει την 1η Κυριακή… τη 2η Κυριακή διαγωνίζονται μόνο οι Δήμαρχοι!
Άρα ο κάθε υποψήφιος σύμβουλος θα τρέχει μόνο για τον εαυτό του την πρώτη Κυριακή… γιατί τα παίζει όλα για όλα – άρα τέρμα στα παιχνίδια σκοπιμοτήτων. Ο Σύμβουλος εκλέγεται με την προσωπική του δύναμη και δεν χρωστά χάρη σε κανένα υποψήφιο Δήμαρχο!
4) Ειδικότερα, σε περίπτωση που κανένας συνδυασμός δεν συγκεντρώσει το 50%+1 των ψήφων κατά τον 1ο γύρο, θα πραγματοποιείται επαναληπτική εκλογή στο 2ο γύρο μεταξύ των δύο πρώτων συνδυασμών, οπότε Δήμαρχος θα είναι ο επικεφαλής του πλειοψηφήσαντος στο 2ογύρο συνδυασμού, χωρίς ωστόσο αυτό να επιδρά στην κατανομή των εδρών που ήδη θα έχει ολοκληρωθεί από τον 1ογύρο. Με την επιλογή αυτή ενισχύεται θεσμικά και συμβολικά η θέση και ο ρόλος του Δημάρχου.
5) Σε σχέση με το εν λόγω ασυμβίβαστο λόγω οφειλών, προτείνεται να τεθεί ένα κατώτατο ύψος οφειλής, πέραν του οποίου θα επέρχεται έκπτωση του αιρετού, ώστε να αποφευχθεί το φαινόμενο αιρετοί να εκπίπτουν ακόμα και για πολύ μικρές (ενίοτε ακόμα και ξεχασμένες) οφειλές.
6) Το όριο εκλογικής ενηλικότητας προτείνεται να μειωθεί στα 17 έτη και για τις αυτοδιοικητικές εκλογές, σε εναρμόνιση προς τη ρύθμιση που υιοθετήθηκε πρόσφατα και για τις εθνικές εκλογές, με το ν. 4406/2016.
7) Εκλογές ανά 4ετία κι όχι ανά 5ετία! Οι δημοτικές (αλλά και οι περιφερειακές εκλογές) προτείνεται να αποσυνδεθούν από τις ευρωεκλογές και να διεξάγονται κάθε τέσσερα (4) χρόνια – ή κάθε πέντε (5)χρόνια, αν επιλεγεί αυτή η λύση – στο τέλος Οκτωβρίου ή αρχές Νοεμβρίου, όπως στο προηγούμενο καθεστώς (προ «Καλλικράτη»), και οι νέες δημοτικές αρχές θα αναλαμβάνουν καθήκοντα την 1η Ιανουαρίου του επόμενου της διεξαγωγής των εκλογών έτους. Αν ισχύσει τώρα αυτό… εκλογές το 2018 θα έχουμε,κι όχι το 2019 …
8) Κρίσιμο παραμένει κι αν θα προχωρήσουμε και σε νέες συνενώσεις Δήμων…
9) Επανέρχεται η αποζημίωση στις συνεδριάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων!
Από τα παραπάνω συνάγεται το συμπέρασμα πως ο εκλογικός χάρτης των Δημοτικών εκλογών του 2019 δεν θα έχει καμία σχέση με αυτόν του 2014!
Νέα πρόσωπα θα εκλεγούν και οι παλιοί θα αναζητήσουν νέες συμμαχίες!
Οι Δήμαρχοι θα εξαρτώνται από όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους, αλλιώς δεν θα μπορούν να περνάνε τις αποφάσεις που επιθυμούν στο δημοτικό συμβούλιο και ο κάθε Δημοτικός Σύμβουλος θα “μετρά” και δεν θα είναι ο «αυλικός» και το «υποχείριο» του Δημάρχου!
Για αυτό το λόγο, επειδή αυτή η Κυβέρνηση Τσίπρα-Καμένου δίνει βήμα, ρόλο και αξία σε πολλούς και για πολλά θέματα, δηλαδή στους Δημοτικούς Συμβούλους, θα δείτε πως σχεδόν κανένας Δήμαρχος δεν θα πει καλή κουβέντα για το νέο εκλογικό σύστημα! Μα κανένας!
Η απάντηση απλή: δίνει αξία στον Δημοτικό Σύμβουλο και τους θέλει πανδημοτικού βεληνεκούς κι όχι τοπικής μόνο δράσης και εμβέλειας!
Κατάσταση που δεν θέλουν οι Δήμαρχοι, κατάσταση που δε θέλει κανένας Δήμαρχος!
Τα ξέρετε αυτά κύριε Σισμανίδη και Τονικίδη αλλά και οι υπόλοιποι που στα λόγια , στις καφετέριες ( που σας διώχνουν και περνάτε στην απέναντι καφετέρια ) και στο facebook δικεδικείτε τον δήμο αλλά και οι λοιποί των Δημοτικών Πρωτοβουλίων;
Δημότες, η δικιά σας ώρα ήταν πάντα, αλλά δεν το είχατε καταλάβει, εγκλωβισμένοι στα παλιά κομματικά στεγανά και στα μισογκρεμισμένα κομματικά «μαντριά»!
Εμείς θα διαλέξουμε τους καλύτερους, τους άριστους, τους γνωρίζοντες κι όχι τους «παντογνώστες»!
Τώρα ήρθε η στιγμή που θα σας καταλάβουν όλοι, και θα σας καταλάβουν «για καλά»!
Αυτή η ώρα έφτασε τώρα!
Σύμφωνα λοιπόν με τις αλλαγές που προωθούνται :
1) Προτείνεται η πλήρης κατάργηση της εσωτερικής διαίρεσης των Δήμων σε εκλογικές περιφέρειες και ενιαία εκλογή των δημοτικών συμβούλων σε όλη την έκταση του Δήμου. Η επιλογή αυτή έχει δύο πλεονεκτήματα :
1ον, καλλιεργεί ενιαία δημοτική συνείδηση, συμβάλλοντας στην υπέρβαση των παλαιών διοικητικών ορίων και την ανάδειξη αιρετών που θα έχουν ως γνώμονα την υπεράσπιση των συλλογικών συμφερόντων του Δήμου και όχι την προώθηση μικροτοπικιστικών αιτημάτων, και
2ον, έχει το πλεονέκτημα της απλότητας και της σαφήνειας που αποτελεί σημαντικό κριτήριο επιτυχίας όλων των εκλογικών συστημάτων, πολλώ δε μάλλον σε τοπικό επίπεδο.
Άρα ο κάθε υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος θα «κάνει παιχνίδι» σε όλο το δήμο, θα είναι από μόνος του ένας «μικρός εν δυνάμει Δήμαρχος», πανδημοτικής εμβελείας και αναγνωρισιμότητας, και δεν θα είναι υποχείριο του κάθε υποψηφίου Δημάρχου!
2) Υποψηφιότητες – Κατάρτιση συνδυασμών προτείνεται :
■ Κατάρτιση ενιαίου ψηφοδελτίου για όλο το Δήμο για κάθε συνδυασμό, χωρίς προϋποθέσεις υποψηφίων κ.λπ. ανά Δημοτική Ενότητα. Έτσι δεν θα υπάρχουν δυσκολίες καθόδου και κατάρτισης εκλογικών συνδυασμών!
■ Καθιέρωση ελάχιστου αριθμού υποψηφίων Δημοτικών Συμβούλων ίσου με τον αριθμό των εδρών του Δημοτικού Συμβουλίου και μέγιστου αριθμού ίσου με τον αριθμό των εδρών +10% – καταργούνται τα ψηφοδέλτια-σεντόνια που αποτελούσαν εμπόδιο κατάθεσης συνδυασμών!
Κατάσταση που ευνοεί την εκλογική κάθοδο πολλών υποψηφίων δημάρχων κι αυτό είναι πολύ καλό για τις τοπικές κοινωνίες!
■ Αποσύνδεση των συνδυασμών που μετέχουν στις εκλογές για το (κεντρικό) Δημοτικό Συμβούλιο από τους συνδυασμούς που καταρτίζονται σε κάθε Δημοτική Ενότητα για το οικείο Συμβούλιο . Έτσι, μπορεί κάποιος να είναι υποψήφιος στο τοπικό συμβούλιο, με τοπικό ψηφοδέλτιο το οποίο δεν θα είναι «πακέτο» με το ψηφοδέλτιο συνδυασμού υποψηφίου Δημάρχου! ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟ!
3) Προτείνεται η κατανομή του συνόλου των εδρών του Δημοτικού από τον πρώτο γύρο με το σύστημα της απλής αναλογικής μεταξύ των συνδυασμών, με βάση την «κλασική» μέθοδο της αναλογικής των υπολοίπων, όπως συμβαίνει σήμερα για τον 1ο γύρο. Άρα ότι γίνει θα γίνει την 1η Κυριακή… τη 2η Κυριακή διαγωνίζονται μόνο οι Δήμαρχοι!
Άρα ο κάθε υποψήφιος σύμβουλος θα τρέχει μόνο για τον εαυτό του την πρώτη Κυριακή… γιατί τα παίζει όλα για όλα – άρα τέρμα στα παιχνίδια σκοπιμοτήτων. Ο Σύμβουλος εκλέγεται με την προσωπική του δύναμη και δεν χρωστά χάρη σε κανένα υποψήφιο Δήμαρχο!
4) Ειδικότερα, σε περίπτωση που κανένας συνδυασμός δεν συγκεντρώσει το 50%+1 των ψήφων κατά τον 1ο γύρο, θα πραγματοποιείται επαναληπτική εκλογή στο 2ο γύρο μεταξύ των δύο πρώτων συνδυασμών, οπότε Δήμαρχος θα είναι ο επικεφαλής του πλειοψηφήσαντος στο 2ογύρο συνδυασμού, χωρίς ωστόσο αυτό να επιδρά στην κατανομή των εδρών που ήδη θα έχει ολοκληρωθεί από τον 1ογύρο. Με την επιλογή αυτή ενισχύεται θεσμικά και συμβολικά η θέση και ο ρόλος του Δημάρχου.
5) Σε σχέση με το εν λόγω ασυμβίβαστο λόγω οφειλών, προτείνεται να τεθεί ένα κατώτατο ύψος οφειλής, πέραν του οποίου θα επέρχεται έκπτωση του αιρετού, ώστε να αποφευχθεί το φαινόμενο αιρετοί να εκπίπτουν ακόμα και για πολύ μικρές (ενίοτε ακόμα και ξεχασμένες) οφειλές.
6) Το όριο εκλογικής ενηλικότητας προτείνεται να μειωθεί στα 17 έτη και για τις αυτοδιοικητικές εκλογές, σε εναρμόνιση προς τη ρύθμιση που υιοθετήθηκε πρόσφατα και για τις εθνικές εκλογές, με το ν. 4406/2016.
7) Εκλογές ανά 4ετία κι όχι ανά 5ετία! Οι δημοτικές (αλλά και οι περιφερειακές εκλογές) προτείνεται να αποσυνδεθούν από τις ευρωεκλογές και να διεξάγονται κάθε τέσσερα (4) χρόνια – ή κάθε πέντε (5)χρόνια, αν επιλεγεί αυτή η λύση – στο τέλος Οκτωβρίου ή αρχές Νοεμβρίου, όπως στο προηγούμενο καθεστώς (προ «Καλλικράτη»), και οι νέες δημοτικές αρχές θα αναλαμβάνουν καθήκοντα την 1η Ιανουαρίου του επόμενου της διεξαγωγής των εκλογών έτους. Αν ισχύσει τώρα αυτό… εκλογές το 2018 θα έχουμε,κι όχι το 2019 …
8) Κρίσιμο παραμένει κι αν θα προχωρήσουμε και σε νέες συνενώσεις Δήμων…
9) Επανέρχεται η αποζημίωση στις συνεδριάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων!
Από τα παραπάνω συνάγεται το συμπέρασμα πως ο εκλογικός χάρτης των Δημοτικών εκλογών του 2019 δεν θα έχει καμία σχέση με αυτόν του 2014!
Νέα πρόσωπα θα εκλεγούν και οι παλιοί θα αναζητήσουν νέες συμμαχίες!
Οι Δήμαρχοι θα εξαρτώνται από όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους, αλλιώς δεν θα μπορούν να περνάνε τις αποφάσεις που επιθυμούν στο δημοτικό συμβούλιο και ο κάθε Δημοτικός Σύμβουλος θα “μετρά” και δεν θα είναι ο «αυλικός» και το «υποχείριο» του Δημάρχου!
Για αυτό το λόγο, επειδή αυτή η Κυβέρνηση Τσίπρα-Καμένου δίνει βήμα, ρόλο και αξία σε πολλούς και για πολλά θέματα, δηλαδή στους Δημοτικούς Συμβούλους, θα δείτε πως σχεδόν κανένας Δήμαρχος δεν θα πει καλή κουβέντα για το νέο εκλογικό σύστημα! Μα κανένας!
Η απάντηση απλή: δίνει αξία στον Δημοτικό Σύμβουλο και τους θέλει πανδημοτικού βεληνεκούς κι όχι τοπικής μόνο δράσης και εμβέλειας!
Κατάσταση που δεν θέλουν οι Δήμαρχοι, κατάσταση που δε θέλει κανένας Δήμαρχος!
Τα ξέρετε αυτά κύριε Σισμανίδη και Τονικίδη αλλά και οι υπόλοιποι που στα λόγια , στις καφετέριες ( που σας διώχνουν και περνάτε στην απέναντι καφετέρια ) και στο facebook δικεδικείτε τον δήμο αλλά και οι λοιποί των Δημοτικών Πρωτοβουλίων;
Καταλάβατε Κύριοι Δήμαρχοι, πως η εποχή που «απλώνατε» το ψηφοδέλτιο-«σεντόνι» των 150 (και βάλε) υποψήφιων και «ψάρωνε» ο κόσμος, με τις συγκεντρώσεις στις ταβέρνες και τα κέντρα διασκέδασης πέρασε ανεπιστρεπτί;Κατανοήσατε πως τώρα ο κάθε υποψήφιος Δήμαρχος, με Πανδημοτική εμβέλεια, θα μπορεί με 30 σωστά και υπεύθυνα άτομα, να κάνει ένα τέλειο ψηφοδέλτιο και να σας πάρει το Δήμο, μέσα από τα χέρια σας;
Καταλάβατε πως τώρα θα κερδίσουν οι άριστοι και «κοινής αποδοχής» κι όχι οι αρεστοί στην καμαρίλα και την κομματική γραφειοκρατία;Υποψήφιοι Δημοτικοί Σύμβουλοι, ήρθε η ώρα σας!
Καταλάβατε – κι εσείς που τζάμπα τρέξατε και κινείστε για δημιουργία συνδυασμού – πως «τζάμπα καίει η λάμπα – τζάμπα δεν σε θυμάμαι»;
Δημότες, η δικιά σας ώρα ήταν πάντα, αλλά δεν το είχατε καταλάβει, εγκλωβισμένοι στα παλιά κομματικά στεγανά και στα μισογκρεμισμένα κομματικά «μαντριά»!
Εμείς θα διαλέξουμε τους καλύτερους, τους άριστους, τους γνωρίζοντες κι όχι τους «παντογνώστες»!
Τώρα ήρθε η στιγμή που θα σας καταλάβουν όλοι, και θα σας καταλάβουν «για καλά»!
Αυτή η ώρα έφτασε τώρα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου