Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2017

KONVA: Πώς μια οικογενειακή επιχείρηση ψαρικών από το Κιλκίς έγινε μία από τις πιο προηγμένες της Ε.Ε.

Η ελληνική εταιρεία KONVA με έδρα το Κιλκίς, αποτελεί μια από τις πιο σύγχρονες και προηγμένες βιομηχανίες επεξεργασίας ψαρικών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η επιχείρηση ξεκίνησε πολλά χρόνια πριν και πιο συγκεκριμένα το 1870 με την ίδρυση δυο παντοπωλείων στη Βέροια. Από τότε, επεκτάθηκε
δημιουργώντας βιομηχανική μονάδα επεξεργασίας και κονσερβοποίησης ψαρικών και κυκλοφορόντας τις δυο επώνυμες κονσέρβες TRATA και FLOKOS. Σήμερα, τα προϊόντα της εταιρείας αριθμούν σε περισσότερα από 20, συνδυάζοντας την ποιότητα, την τεχνολογία και την ποικιλία των παραγόμενων ειδών.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της KONVA, κα. Γιάννα Τζίκα μιλάει στη HuffPost Greece για την δημιουργία της εταιρείας, την παραγωγική δραστηριότητα και την ανάπτυξή της.
Με περισσότερα από 90 χρόνια πορείας στον τομέα της επεξεργασίας ψαριών, σε ποιο στάδιο βρίσκεται η παραγωγική δραστηριότητα της KONVA σήμερα;

Η σαρδέλα ήταν το πρώτο και κυριότερο ψάρι που διαχειριστήκαμε από την έναρξη λειτουργίας της παραγωγικής μας μονάδας. Μέχρι και σήμερα κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο σε επίπεδο παραγωγής. Ετησίως διακινούμε 9 εκατομμύρια κουτιά που καταλήγουν εδώ και δεκαετίες στο τραπέζι του Έλληνα καταναλωτή. Δεν είναι τυχαίο που οι σαρδέλες TRATA είναι συνώνυμες της σαρδέλας και κατέχουν περισσότερο από το 60% της αγοράς. Φυσικά μετά τη σαρδέλα ακολούθησαν και άλλα είδη όπως ο γαύρος, ο τόνος, τα σαρακοστιανά. Σήμερα μετράμε πλέον 20 διαφορετικά είδη ψαριών και θαλασσινών και 300 αποθηκευτικές μονάδες (SKU’s). Πέρα από τον παραδοσιακό τρόπο παραγωγής με το χέρι εντάξαμε μετά από σειρά μελετών και σημαντικών επενδύσεων την τελευταία δεκαετία και την ρομποτική γραμμή παραγωγής. Μία παγκόσμια καινοτομία που μας κάνει πλέον μια από τις πιο σύγχρονες παραγωγικές μονάδες στην Ευρώπη και μέσα στις λίγες που παράγουν τόσα διαφορετικά είδη και διαχειρίζονται τόσες πολλές και διαφορετικές πρώτες ύλες. Συνδυάζουμε την τεχνολογία με την παράδοση μέσα από την πολύτιμη εμπειρία 3 γενεών.
Ποια είναι τα προϊόντα της KOΝVA και πού διατίθενται;

Μία από τις υποσχέσεις μας στον καταναλωτή είναι ότι του προσφέρουμε «Τα πάντα γύρω από το ψάρι» / «All about Seafood». Την τελευταία πενταετία πέρα από την κονσέρβα με τα επώνυμα και διαχρονικά brands TRATA & FLOKOS εντάξαμε στο portfolio μας και τα κατεψυγμένα προϊόντα TRATA ON ICE, καθώς και τα προϊόντα Ψυγείου TRATA Chilled. Στην Ελλάδα η διανομή μας αγγίζει το 100% ενώ στο εξωτερικό τα προϊόντα μας εξάγονται σε περισσότερες από 20 χώρες με κυριότερες αγορές την Κύπρο, τα Βαλκάνια, την Ευρώπη, την Αμερική και την Αυστραλία όπου υπάρχει έντονο το στοιχείο του ελληνισμού.
Ποιες είναι οι καινοτομίες που αξιοποιείτε στις γραμμές παραγωγής και τι δυνατότητες παρέχουν;

Έχουμε την τύχη το Αιγαίο να μας χαρίζει απλόχερα τα πλέον γευστικά και θρεπτικά ψάρια τη σαρδέλα και τον γαύρο Αιγαίου δύο μοναδικά είδη που αποτελούν από μόνα τους καινοτομία …της φύσης. Όπως τόνισα και παραπάνω η μακρόχρονη ιστορία μας χαρακτηρίζεται από μια σειρά επενδύσεων σε επίπεδο υποδομής και τεχνολογικού εξοπλισμού. Η πρώτη ρομποτική γραμμή παραγωγής σαρδέλας, η μηχανοποιημένη γραμμή παραγωγής τονοσαλάτας, καλαμαριών και χταποδιών, το Καπνιστήριο μας που δίνει προϊόντα με μοναδική γεύση, συνιστούν μερικά μόνο από τα παραδείγματα που αποδεικνύουν έμπρακτα τη δέσμευσή μας στην εξέλιξη και την μεγάλη δυναμική μας.
konva
Στο πλαίσιο της κοινωνικής εταιρικής ευθύνης, τι δράσεις εφαρμόζετε προς την βιώσιμη ανάπτυξη;

Μεγάλη βαρύτητα έχουμε δώσει τα τελευταία χρόνια στην Τράπεζα τροφίμων, τον Ερυθρό Σταυρό και διάφορες δωρεές σε ασθενής ομάδες γενικότερα που δυστυχώς τα τελευταία χρόνια χρειάζονται πολύ περισσότερο τη στήριξή μας. Ταυτόχρονα, η πρωτοβουλία μας για εφαρμογή συστημάτων που υποστηρίζουν την αειφόρο αλιεία συμβάλουν σημαντικά και στην προστασία του περιβάλλοντος.
Ποιες είναι οι προοπτικές του κλάδου σας σε διεθνές επίπεδο και ποιοι παράγοντες θα τις επηρεάσουν;

Οι προοπτικές για εμάς είναι πολύ μεγάλες διότι οι εξαγωγές καλύπτουν σταθερά το 15% του ετήσιου τζίρου μας και άρα τα περιθώρια ανάπτυξης σημαντικά. Έτσι, επενδύουμε συστηματικά πλέον στο εξωστρεφές μάρκετινγκ, σχεδιάζοντας την ανάπτυξη της παρουσίας μας ανά εθνική αγορά, ενώ προβάλλουμε τα προϊόντα μας στις διεθνείς εκθέσεις τροφίμων. Στόχος μας για τις εξαγωγές τα επόμενα τέσσερα χρόνια είναι διπλασιάσουμε τις εξαγωγές μας.
Βέβαια παράγοντες όπως η συγκράτηση των θαλάσσιων αποθεμάτων, η αύξηση των τιμών λόγω μειωμένης αλιείας στα προϊόντα μεγάλης κατανάλωσης και η γενικότερη οικονομική κρίση και στις διεθνής αγορές συνθέτουν ένα περιβάλλον ακόμη πιο ανταγωνιστικό και πρέπει να λειτουργούμε με εγρήγορση και ευελιξία.
Ποιοι είναι οι στόχοι της KONVA στο άμεσο μέλλον;

Θα εστιάσω στους σημαντικότερους. Για την ελληνική αγορά στόχος μας είναι να μπούμε δυναμικά στην κατηγορία της κατάψυξης με τα πρωτοποριακά φιλέτα σαρδέλας και γαύρου ON ICE μαθαίνοντας τον καταναλωτή να βάλει το ψάρι στο καθημερινό τραπέζι. Επιπρόσθετα να αναπτύξουμε τη μεγάλη αγορά του τόνου προσθέτοντας στις κλασσικές κατηγορίες τόνου σε νερό και λάδι και την κατηγορία του καπνιστού τόνου. Ήδη o καπνιστός τόνος TRATA ο μοναδικός που καπνίζεται σε φούρνο με ξύλα, έχει κερδίσει σημαντική μερίδα του κοινού και σημειώνει συνεχή ανάπτυξη. Και τρίτον και πολύ σημαντικό να ανανεώσουμε την κατηγορία της σαρδέλας και του γαύρου με στόχο ενός σημαντικά μεγαλύτερου μεριδίου στα κονσερβοποιημένα ψάρια.
Για τη διεθνή αγορά ο στόχος μας και η πρόκληση ταυτόχρονα που κρύβει βέβαια πολλές μάχες είναι να γίνουμε «οι πρεσβευτές του ελληνικού ψαριού».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου