Κινητή τηλεφωνία στα μέτρα των προσφύγων -Ειδικές προσφορές
Το
προσφυγικό ρεύμα ενισχύει τα έσοδα των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας.
Αυτές επιχειρούν να προσελκύσουν νέους πελάτες προσφέροντας προγράμματα
«κομμένα και ραμμένα» για πρόσφυγες.
«Τηλεφωνήστε στο εξωτερικό από ένα σεντ το λεπτό», διαφημίζει φαρδιά πλατιά στην ιστοσελίδα της η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Ortel Mobile. Ο επικεφαλής μάρκετινγκ της εταιρείας Γκόρντον Ρέμπερ, λέει ότι με μια «κάρτα SIM της Ortel Mobile μπορούν μετανάστες στη Γερμανία να καλούν πολύ απλά και στις πιο ελκυστικές τιμές στην πατρίδα τους», ενώ τονίζει ότι προσφέρονται «πακέτα» ειδικά προσαρμοσμένα στις ανάγκες του εκάστοτε συνδρομητή.
Οι ανάγκες για φθηνή κινητή τηλεφωνία είναι μεγάλες. Μετά την είσοδο άνω του ενός εκατομμυρίου προσφύγων και μεταναστών στη Γερμανία το 2015 μια νέα προσοδοφόρα αγορά ανοίγεται για εταιρείες όπως η Ortel Mobile, η Lycamobile και η Lebara, οι οποίες ειδικεύονται σε προγράμματα κινητής τηλεφωνίας για συνομιλίες στο εξωτερικό. Η σημερινή κατάσταση συνιστά «τεράστια ευκαιρία» για τέτοιες εταιρείες, τονίζει στην DW ο Τόμας Γκρουντ, στέλεχος της γερμανικής οργάνωσης προστασίας καταναλωτών Stiftung Warentest. Όπως εξηγεί, «συμβαίνει αυτό που είχαμε παρατηρήσει το περασμένο φθινόπωρο και μας είχαν επιβεβαιώσει και από άλλες πηγές: Εκπρόσωποι εταιρειών πηγαίνουν στοχευμένα σε κέντρα πρώτης υποδοχής προσφύγων, προσπαθώντας εκεί να πουλήσουν τα συμβόλαιά τους στους άμεσα ενδιαφερόμενους».
Ειδικές προσφορές
Εταιρείες όπως η Ortel Mobile δημιουργήθηκαν την ώρα που η εν λόγω αγορά είχε ήδη κορεστεί στη Γερμανία, επισημαίνει στην Deutsche Welle ο Τόρτεν Γκέρποτ, καθηγητής Επιστήμης Τηλεπικοινωνιών στο Πανεπιστήμιο Ντούισμπουργκ-Έσεν και εξηγεί: «Από το 1998-2000 περίπου, και εφόσον η γερμανική αγορά ήταν ήδη σε μεγάλο βαθμό κορεσμένη, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας άρχισαν να στρέφονται σε καταναλωτικές ομάδες αλλοδαπών και να τους κάνουν ειδικές προσφορές. Αυτό σημαίνει ουσιαστικά ότι πρόσφεραν χαμηλότερες τιμές σε συγκεκριμένες εθνικές ομάδες προκειμένου αυτές να μπορούν να διατηρούν επαφή με την πατρίδα τους».
Στη Γερμανία ζουν σήμερα περισσότερα από τρία εκατομμύρια άτομα τουρκικής καταγωγής και πάνω από τέσσερα εκατομμύρια άνθρωποι από την πρώην Σοβιετική Ένωση. Συνολικά ένα στα πέντε άτομα που ζουν στη Γερμανία έχει μεταναστευτικές ρίζες –μια διόλου ευκαταφρόνητη αγορά, την οποία οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας σπεύδουν να αξιοποιήσουν με ειδικές προσφορές «κομμένες και ραμμένες» στα μέτρα της εκάστοτε εθνικής ή γλωσσικής πληθυσμιακής ομάδας. Ενδεικτικοί για το πόσο κερδοφόρα μπορεί να είναι αυτή η αγορά είναι ορισμένοι αριθμοί της βρετανικής Lycamobile, η οποία χρησιμοποιεί το δίκτυο της Vodafone. Σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας, η εταιρεία έχει περισσότερους από 14 εκατομμύρια πελάτες σε 19 χώρες, με τον τζίρο της να ανέρχεται το 2014 σε 1,5 δις ευρώ.
Όπως υπογραμμίζει ο γερμανός καθηγητής Τόρστεν Γκέρποτ, οι πρόσφυγες εμφανίζουν «εξαιρετικά αυξημένη ανάγκη να επικοινωνήσουν», γεγονός που τους καθιστά «ελκυστικούς από οικονομικής άποψης» για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Ωστόσο, ο ίδιος δεν παραλείπει να απευθύνει μια προειδοποίηση: «Αν οι εταιρείες επιχειρήσουν τώρα με επιθετικό τρόπο να προσελκύσουν πρόσφυγες ως πελάτες, διατρέχουν κίνδυνο να κατηγορηθούν για ανήθικο εμπόριο με τις ανάγκες των προσφύγων, κάτι που δεν επιτρέπεται να συμβαίνει».
«Τηλεφωνήστε στο εξωτερικό από ένα σεντ το λεπτό», διαφημίζει φαρδιά πλατιά στην ιστοσελίδα της η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Ortel Mobile. Ο επικεφαλής μάρκετινγκ της εταιρείας Γκόρντον Ρέμπερ, λέει ότι με μια «κάρτα SIM της Ortel Mobile μπορούν μετανάστες στη Γερμανία να καλούν πολύ απλά και στις πιο ελκυστικές τιμές στην πατρίδα τους», ενώ τονίζει ότι προσφέρονται «πακέτα» ειδικά προσαρμοσμένα στις ανάγκες του εκάστοτε συνδρομητή.
Οι ανάγκες για φθηνή κινητή τηλεφωνία είναι μεγάλες. Μετά την είσοδο άνω του ενός εκατομμυρίου προσφύγων και μεταναστών στη Γερμανία το 2015 μια νέα προσοδοφόρα αγορά ανοίγεται για εταιρείες όπως η Ortel Mobile, η Lycamobile και η Lebara, οι οποίες ειδικεύονται σε προγράμματα κινητής τηλεφωνίας για συνομιλίες στο εξωτερικό. Η σημερινή κατάσταση συνιστά «τεράστια ευκαιρία» για τέτοιες εταιρείες, τονίζει στην DW ο Τόμας Γκρουντ, στέλεχος της γερμανικής οργάνωσης προστασίας καταναλωτών Stiftung Warentest. Όπως εξηγεί, «συμβαίνει αυτό που είχαμε παρατηρήσει το περασμένο φθινόπωρο και μας είχαν επιβεβαιώσει και από άλλες πηγές: Εκπρόσωποι εταιρειών πηγαίνουν στοχευμένα σε κέντρα πρώτης υποδοχής προσφύγων, προσπαθώντας εκεί να πουλήσουν τα συμβόλαιά τους στους άμεσα ενδιαφερόμενους».
Εταιρείες όπως η Ortel Mobile δημιουργήθηκαν την ώρα που η εν λόγω αγορά είχε ήδη κορεστεί στη Γερμανία, επισημαίνει στην Deutsche Welle ο Τόρτεν Γκέρποτ, καθηγητής Επιστήμης Τηλεπικοινωνιών στο Πανεπιστήμιο Ντούισμπουργκ-Έσεν και εξηγεί: «Από το 1998-2000 περίπου, και εφόσον η γερμανική αγορά ήταν ήδη σε μεγάλο βαθμό κορεσμένη, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας άρχισαν να στρέφονται σε καταναλωτικές ομάδες αλλοδαπών και να τους κάνουν ειδικές προσφορές. Αυτό σημαίνει ουσιαστικά ότι πρόσφεραν χαμηλότερες τιμές σε συγκεκριμένες εθνικές ομάδες προκειμένου αυτές να μπορούν να διατηρούν επαφή με την πατρίδα τους».
Στη Γερμανία ζουν σήμερα περισσότερα από τρία εκατομμύρια άτομα τουρκικής καταγωγής και πάνω από τέσσερα εκατομμύρια άνθρωποι από την πρώην Σοβιετική Ένωση. Συνολικά ένα στα πέντε άτομα που ζουν στη Γερμανία έχει μεταναστευτικές ρίζες –μια διόλου ευκαταφρόνητη αγορά, την οποία οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας σπεύδουν να αξιοποιήσουν με ειδικές προσφορές «κομμένες και ραμμένες» στα μέτρα της εκάστοτε εθνικής ή γλωσσικής πληθυσμιακής ομάδας. Ενδεικτικοί για το πόσο κερδοφόρα μπορεί να είναι αυτή η αγορά είναι ορισμένοι αριθμοί της βρετανικής Lycamobile, η οποία χρησιμοποιεί το δίκτυο της Vodafone. Σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας, η εταιρεία έχει περισσότερους από 14 εκατομμύρια πελάτες σε 19 χώρες, με τον τζίρο της να ανέρχεται το 2014 σε 1,5 δις ευρώ.
Όπως υπογραμμίζει ο γερμανός καθηγητής Τόρστεν Γκέρποτ, οι πρόσφυγες εμφανίζουν «εξαιρετικά αυξημένη ανάγκη να επικοινωνήσουν», γεγονός που τους καθιστά «ελκυστικούς από οικονομικής άποψης» για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Ωστόσο, ο ίδιος δεν παραλείπει να απευθύνει μια προειδοποίηση: «Αν οι εταιρείες επιχειρήσουν τώρα με επιθετικό τρόπο να προσελκύσουν πρόσφυγες ως πελάτες, διατρέχουν κίνδυνο να κατηγορηθούν για ανήθικο εμπόριο με τις ανάγκες των προσφύγων, κάτι που δεν επιτρέπεται να συμβαίνει».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου