Τα θρανία και, γενικότερα, οι επιφάνειες και οι χώροι των σχολικών κτιρίων αποτελούν πραγματικά «φυτώρια»
μικροβίων καθώς η συγκέντρωση των παιδιών σε κλειστούς χώρους και η κοινή χρήση αντικειμένων, όπως είναι τα βιβλία κ.λπ., ευνοεί τη μετάδοση ιών που προκαλούν λοιμώξεις και ασθένειες.
Μάλιστα, ο Δρ. Harley Rotbart, καθηγητής Παιδιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο και συγγραφέας του βιβλίου «Germ Proof Your Kids» (Προφυλάξτε τα παιδιά σας από τα μικρόβια) αναφέρει ότι, εκτός από το θρανίο, στην επιφάνεια του οποίου «φιλοξενούνται» περισσότερα από 20.000 μικρόβια, ένα από τα πιο «επικίνδυνα» σημεία είναι οι βρύσες που, όπως λέει, έχουν περισσότερα μικρόβια από το κάθισμα της λεκάνης και αποτελούν ιδανικό σημείο για την είσοδο των μικροοργανισμών στο σώμα των παιδιών, καθώς αυτά πίνουν από εκεί νερό, αγγίζοντας συχνά την ίδια τη βρύση με το στόμα τους.
Αυτό που γενικότερα επισημαίνουν οι ειδικοί είναι ότι, αν στο σχολείο δεν τηρούνται κανόνες υγιεινής και καθαριότητας, όπως για παράδειγμα η απολύμανση των επιφανειών με καθαριστικά που περιέχουν υποχλωριώδες νάτριο, όπως η χλωρίνη, τα οποία εξοντώνουν το σύνολο σχεδόν των μικροβίων, τότε οι μαθητές είναι ευάλωτοι στις μεταδοτικές ασθένειες. Τέτοιες είναι, μεταξύ άλλων, και η γρίπη, που φέτος εμφανίζει μεγάλη έξαρση. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα μικρό παιδί κρυολογεί 6 έως 10 φορές (2), κατά μέσο όρο, το χρόνο
μικροβίων καθώς η συγκέντρωση των παιδιών σε κλειστούς χώρους και η κοινή χρήση αντικειμένων, όπως είναι τα βιβλία κ.λπ., ευνοεί τη μετάδοση ιών που προκαλούν λοιμώξεις και ασθένειες.
Μάλιστα, ο Δρ. Harley Rotbart, καθηγητής Παιδιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο και συγγραφέας του βιβλίου «Germ Proof Your Kids» (Προφυλάξτε τα παιδιά σας από τα μικρόβια) αναφέρει ότι, εκτός από το θρανίο, στην επιφάνεια του οποίου «φιλοξενούνται» περισσότερα από 20.000 μικρόβια, ένα από τα πιο «επικίνδυνα» σημεία είναι οι βρύσες που, όπως λέει, έχουν περισσότερα μικρόβια από το κάθισμα της λεκάνης και αποτελούν ιδανικό σημείο για την είσοδο των μικροοργανισμών στο σώμα των παιδιών, καθώς αυτά πίνουν από εκεί νερό, αγγίζοντας συχνά την ίδια τη βρύση με το στόμα τους.
Αυτό που γενικότερα επισημαίνουν οι ειδικοί είναι ότι, αν στο σχολείο δεν τηρούνται κανόνες υγιεινής και καθαριότητας, όπως για παράδειγμα η απολύμανση των επιφανειών με καθαριστικά που περιέχουν υποχλωριώδες νάτριο, όπως η χλωρίνη, τα οποία εξοντώνουν το σύνολο σχεδόν των μικροβίων, τότε οι μαθητές είναι ευάλωτοι στις μεταδοτικές ασθένειες. Τέτοιες είναι, μεταξύ άλλων, και η γρίπη, που φέτος εμφανίζει μεγάλη έξαρση. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα μικρό παιδί κρυολογεί 6 έως 10 φορές (2), κατά μέσο όρο, το χρόνο
Η αλυσίδα της ασθένειας
Οι επιπτώσεις από την ασθένεια των μαθητών είναι αλυσιδωτές, αφενός επειδή πολλές φορές ασθενούν εξαιτίας τους και άλλα μέλη της οικογένειας και αφετέρου επειδή, πολύ συχνά, οι γονείς αναγκάζονται πολύ συχνά να λείψουν από την εργασία τους (3) για να φροντίσουν τα άρρωστα παιδιά.
Υπάρχει όμως και μια άλλη επίπτωση από τις σχολικές απουσίες των παιδιών: Σύμφωνα με έρευνες (4), η διακοπή της ομαλής ροής της καθημερινότητάς τους, εκτός από την παρακολούθηση των μαθημάτων, επιδρά αρνητικά κυρίως στις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες που αποκτούν τα παιδιά στο σχολείο, μέσω της συναναστροφής με τους συνομήλικους τους, εμποδίζοντας έτσι όχι μόνο την πρόοδό τους, αλλά και την ανάπτυξη πολύτιμων αρετών, όπως η αυτοπεποίθηση.
Γι’ αυτό και σε έκθεση της UNICEF αναγνωρίζεται πως το περιβάλλον του σχολείου και η καθαριότητα του σχολικού κτιρίου μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την υγεία και την ευεξία των παιδιών. Παράλληλα, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας υποστηρίζει ότι ένα υγιεινό και καθαρό σχολικό περιβάλλον μπορεί να ενισχύσει άμεσα την υγεία των παιδιών και την αποτελεσματική μάθηση, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτόν στην ανάπτυξη υγιών ενηλίκων, ως καταρτισμένων και παραγωγικών μελών της κοινωνίας.
Δρ. Σίσσυ Κολυβά, Βιολόγος, Μέλος του Ομίλου Φίλων του Παστέρ
Οι επιπτώσεις από την ασθένεια των μαθητών είναι αλυσιδωτές, αφενός επειδή πολλές φορές ασθενούν εξαιτίας τους και άλλα μέλη της οικογένειας και αφετέρου επειδή, πολύ συχνά, οι γονείς αναγκάζονται πολύ συχνά να λείψουν από την εργασία τους (3) για να φροντίσουν τα άρρωστα παιδιά.
Υπάρχει όμως και μια άλλη επίπτωση από τις σχολικές απουσίες των παιδιών: Σύμφωνα με έρευνες (4), η διακοπή της ομαλής ροής της καθημερινότητάς τους, εκτός από την παρακολούθηση των μαθημάτων, επιδρά αρνητικά κυρίως στις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες που αποκτούν τα παιδιά στο σχολείο, μέσω της συναναστροφής με τους συνομήλικους τους, εμποδίζοντας έτσι όχι μόνο την πρόοδό τους, αλλά και την ανάπτυξη πολύτιμων αρετών, όπως η αυτοπεποίθηση.
Γι’ αυτό και σε έκθεση της UNICEF αναγνωρίζεται πως το περιβάλλον του σχολείου και η καθαριότητα του σχολικού κτιρίου μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την υγεία και την ευεξία των παιδιών. Παράλληλα, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας υποστηρίζει ότι ένα υγιεινό και καθαρό σχολικό περιβάλλον μπορεί να ενισχύσει άμεσα την υγεία των παιδιών και την αποτελεσματική μάθηση, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτόν στην ανάπτυξη υγιών ενηλίκων, ως καταρτισμένων και παραγωγικών μελών της κοινωνίας.
Δρ. Σίσσυ Κολυβά, Βιολόγος, Μέλος του Ομίλου Φίλων του Παστέρ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου