Προβλέπεται η εγκατάσταση πλευρικών διοδίων στον Κόμβο Πολυκάστρου. Πιέζει για την αναβάθμιση του δρόμου ο δήμαρχος Παιονίας Χρήστος Γκουντενούδης.
Επιπλέον διόδια θέλουν να βάλουν σε ένα δρόμο που όχι μόνο δεν είναι αυτοκινητόδρομος, όπως θα έπρεπε αλλά έχει και το μαύρο του το χάλι γιατί είναι ασυντήρητος και κακοφωτισμένος. Πρόκειται για το μεγάλο τμήμα από τη Χαλάστρα ως το Πολύκαστρο, πάνω στο άξονα που οδηγεί στους
Ευζώνους και τα σύνορα με την ΠΓΔΜ. Όλος αυτός ο κάθετος άξονας, συμπεριλαμβάνεται στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων και, βάσει διυπουργικής απόφασης, θα πρέπει να προσφέρει περισσότερα έσοδα, έσοδα που θα εισπράττει ο ιδιώτης παραχωρησιούχος από τους χρήστες, επαγγελματικά αυτοκίνητα, φορτηγά διεθνών μεταφορών αλλά και από τους κατοίκους της περιοχής που κινούνται στο οδικό δίκτυο.
Συγκεκριμένα, ο σχεδιασμός προβλέπει την εγκατάσταση πλευρικών διοδίων στον Κόμβο Πολυκάστρου, κάτι που θα έχει επιπτώσεις στις τσέπες των οδηγών ΙΧ αυτοκινήτων. Αλλά γιατί να πληρώνουν παραπάνω οδηγοί και χρήστες ενός δρόμου, που αποτελεί θεωρητικά τμήμα αυτοκινητόδρομου αλλά στην πραγματικότητα είναι ένας επαρχιακός δρόμος για πάνω από 40 χιλιόμετρα; Πιέζει λοιπόν ο δήμαρχος Παιονίας Χρήστος Γκουντενούδης, στο πλαίσιο του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των καθέτων της, να γίνει η αναβάθμιση του τμήματος Χαλάστρα - Πολύκαστρο, του κάθετου άξονα που οδηγεί στους Ευζώνους, την ΠΓΔΜ και τα Δυτικά Βαλκάνια.
«Το τμήμα αυτό, που το ξέραμε παλαιότερα σαν κομμάτι του άξονα ΠΑΘΕ, είναι δρόμος ταχείας κυκλοφορίας αλλά δεν είναι αυτοκινητόδρομος. Είναι ένα μεγάλο τμήμα, μήκους περίπου 45 χιλιομέτρων, σε ένα οδικό άξονα που αποτελεί είσοδο της χώρας, που πρέπει οπωσδήποτε, επιτέλους, να αναβαθμιστεί. Δεν είναι δυνατόν να θέλουν, στο πλαίσιο της παραχώρησης, να βάλουν επιπλέον διόδια στο ύψος του Πολυκάστρου, όταν ο δρόμος είναι σε αυτή την κατάσταση», τόνισε στη Voria.gr o κ. Γκουντενούδης, ο οποίος προσθέτει ότι ο δήμος Παιονίας προτείνει αντί για τα διόδια στον Κόμβο Παλαιοκάστρου να τοποθετηθούν διόδια στο ύψος των Ευζώνων, στο σημείο συνάντησης της νέας με την παλαιά εθνική οδό.
«Για το τμήμα αυτό, που πρέπει να διαπλατυνθεί ώστε να έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας με προστατευτική διαχωριστική νησίδα, οι απαλλοτριώσεις έχουν γίνει από το 1972 και το έργο έχει μελετηθεί από το 2008. Αυτό που λείπει είναι μία επικαιροποίηση της μελέτης και η χρηματοδότηση του έργου. Ο Δήμος Παιονίας ζητάει να γίνει η αναβάθμιση στο πλαίσιο της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, να ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης, το θέσαμε το θέμα στον υπουργό κ. Σπίρτζη, το γνωρίζουν η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και βεβαίως της Εγνατίας Οδού Α.Ε.», εξήγησε ο δήμαρχος Παιονίας.
Πέραν του ότι το συγκεκριμένο τμήμα δεν έχει τα χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου, έχει φθαρμένο ασφαλτοτάπητα, δεν φωτίζεται επαρκώς και, με μια κουβέντα, απαιτεί άμεσα βελτιωτικά έργα.
Σημειώνεται ότι στο συγκεκριμένο κάθετο άξονα, το τμήμα μετά το Πολύκαστρο και ως τους Ευζώνους είναι αυτοκινητόδρομος με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, όπως και το τμήμα πριν τη Χαλάστρα.
Όταν όμως πρόκειται για χρήματα, το πράγμα ποτέ δεν είναι απλό και εύκολο και στη συγκεκριμένη περίπτωση, για το Χαλάστρα – Πολύκαστρο, οδικό τμήμα 44,2 χιλιομέτρων, το κονδύλιο που τουλάχιστον προϋπολογιστικά θα απαιτηθεί, είναι μεγάλο, άνω των 200 εκατομμυρίων ( σ.σ παλαιότερα είχε υπολογιστεί κόστος 5,5 εκατ. ανά χιλιόμετρο αυτοκινητόδρομου).
Όπως δήλωσε στη Voria.gr o πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Απόστολος Αντωνούδης, το θέμα συζητείται με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και τον εκτελεστικό πρόεδρο κ.Άρη Ξενόφο, για να διερευνηθεί η ένταξή του στα προαπαιτούμενα της σύμβασης παραχώρησης ή για να βρεθεί άλλος τρόπος κατασκευής με την ανάμειξη της Εγνατίας Οδού. Ωστόσο το πράγμα δεν είναι εύκολο, γιατί αν απαιτηθεί να γίνει στο πλαίσιο παραχώρησης της Εγνατίας και των καθέτων της, από τον παραχωρησιούχο, θα μειωθεί κατά πολύ, ως και δραματικά, το τίμημα που θα προσφέρουν οι ενδιαφερόμενοι στο διαγωνισμό.
Να σημειωθεί ότι πράγματι, η κατασκευή του Χαλάστρα – Πολύκαστρο, δεν ήταν στην ευθύνη της Εγνατίας Οδού. Ο συγκεκριμένος κάθετος άξονας ήταν τμήμα του ΠΑΘΕ που όταν καταργήθηκε το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, πέρασε τον Μάρτιο του 2014, στην Εγνατία Οδό Α.Ε. και σήμερα, συμπεριλαμβάνεται στους κάθετους άξονες της Εγνατίας που βγαίνουν για παραχώρηση σε ιδιώτη διαχειριστή.
Πηγή: http://voria.gr/article/chalastra---polikastro-vazoun-diodia-se-ena-dromo-pou-theli-ftiaximo
Επιπλέον διόδια θέλουν να βάλουν σε ένα δρόμο που όχι μόνο δεν είναι αυτοκινητόδρομος, όπως θα έπρεπε αλλά έχει και το μαύρο του το χάλι γιατί είναι ασυντήρητος και κακοφωτισμένος. Πρόκειται για το μεγάλο τμήμα από τη Χαλάστρα ως το Πολύκαστρο, πάνω στο άξονα που οδηγεί στους
Ευζώνους και τα σύνορα με την ΠΓΔΜ. Όλος αυτός ο κάθετος άξονας, συμπεριλαμβάνεται στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων και, βάσει διυπουργικής απόφασης, θα πρέπει να προσφέρει περισσότερα έσοδα, έσοδα που θα εισπράττει ο ιδιώτης παραχωρησιούχος από τους χρήστες, επαγγελματικά αυτοκίνητα, φορτηγά διεθνών μεταφορών αλλά και από τους κατοίκους της περιοχής που κινούνται στο οδικό δίκτυο.
Συγκεκριμένα, ο σχεδιασμός προβλέπει την εγκατάσταση πλευρικών διοδίων στον Κόμβο Πολυκάστρου, κάτι που θα έχει επιπτώσεις στις τσέπες των οδηγών ΙΧ αυτοκινήτων. Αλλά γιατί να πληρώνουν παραπάνω οδηγοί και χρήστες ενός δρόμου, που αποτελεί θεωρητικά τμήμα αυτοκινητόδρομου αλλά στην πραγματικότητα είναι ένας επαρχιακός δρόμος για πάνω από 40 χιλιόμετρα; Πιέζει λοιπόν ο δήμαρχος Παιονίας Χρήστος Γκουντενούδης, στο πλαίσιο του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των καθέτων της, να γίνει η αναβάθμιση του τμήματος Χαλάστρα - Πολύκαστρο, του κάθετου άξονα που οδηγεί στους Ευζώνους, την ΠΓΔΜ και τα Δυτικά Βαλκάνια.
«Το τμήμα αυτό, που το ξέραμε παλαιότερα σαν κομμάτι του άξονα ΠΑΘΕ, είναι δρόμος ταχείας κυκλοφορίας αλλά δεν είναι αυτοκινητόδρομος. Είναι ένα μεγάλο τμήμα, μήκους περίπου 45 χιλιομέτρων, σε ένα οδικό άξονα που αποτελεί είσοδο της χώρας, που πρέπει οπωσδήποτε, επιτέλους, να αναβαθμιστεί. Δεν είναι δυνατόν να θέλουν, στο πλαίσιο της παραχώρησης, να βάλουν επιπλέον διόδια στο ύψος του Πολυκάστρου, όταν ο δρόμος είναι σε αυτή την κατάσταση», τόνισε στη Voria.gr o κ. Γκουντενούδης, ο οποίος προσθέτει ότι ο δήμος Παιονίας προτείνει αντί για τα διόδια στον Κόμβο Παλαιοκάστρου να τοποθετηθούν διόδια στο ύψος των Ευζώνων, στο σημείο συνάντησης της νέας με την παλαιά εθνική οδό.
«Για το τμήμα αυτό, που πρέπει να διαπλατυνθεί ώστε να έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας με προστατευτική διαχωριστική νησίδα, οι απαλλοτριώσεις έχουν γίνει από το 1972 και το έργο έχει μελετηθεί από το 2008. Αυτό που λείπει είναι μία επικαιροποίηση της μελέτης και η χρηματοδότηση του έργου. Ο Δήμος Παιονίας ζητάει να γίνει η αναβάθμιση στο πλαίσιο της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, να ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης, το θέσαμε το θέμα στον υπουργό κ. Σπίρτζη, το γνωρίζουν η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και βεβαίως της Εγνατίας Οδού Α.Ε.», εξήγησε ο δήμαρχος Παιονίας.
Πέραν του ότι το συγκεκριμένο τμήμα δεν έχει τα χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου, έχει φθαρμένο ασφαλτοτάπητα, δεν φωτίζεται επαρκώς και, με μια κουβέντα, απαιτεί άμεσα βελτιωτικά έργα.
Σημειώνεται ότι στο συγκεκριμένο κάθετο άξονα, το τμήμα μετά το Πολύκαστρο και ως τους Ευζώνους είναι αυτοκινητόδρομος με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, όπως και το τμήμα πριν τη Χαλάστρα.
Όταν όμως πρόκειται για χρήματα, το πράγμα ποτέ δεν είναι απλό και εύκολο και στη συγκεκριμένη περίπτωση, για το Χαλάστρα – Πολύκαστρο, οδικό τμήμα 44,2 χιλιομέτρων, το κονδύλιο που τουλάχιστον προϋπολογιστικά θα απαιτηθεί, είναι μεγάλο, άνω των 200 εκατομμυρίων ( σ.σ παλαιότερα είχε υπολογιστεί κόστος 5,5 εκατ. ανά χιλιόμετρο αυτοκινητόδρομου).
Όπως δήλωσε στη Voria.gr o πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Απόστολος Αντωνούδης, το θέμα συζητείται με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και τον εκτελεστικό πρόεδρο κ.Άρη Ξενόφο, για να διερευνηθεί η ένταξή του στα προαπαιτούμενα της σύμβασης παραχώρησης ή για να βρεθεί άλλος τρόπος κατασκευής με την ανάμειξη της Εγνατίας Οδού. Ωστόσο το πράγμα δεν είναι εύκολο, γιατί αν απαιτηθεί να γίνει στο πλαίσιο παραχώρησης της Εγνατίας και των καθέτων της, από τον παραχωρησιούχο, θα μειωθεί κατά πολύ, ως και δραματικά, το τίμημα που θα προσφέρουν οι ενδιαφερόμενοι στο διαγωνισμό.
Να σημειωθεί ότι πράγματι, η κατασκευή του Χαλάστρα – Πολύκαστρο, δεν ήταν στην ευθύνη της Εγνατίας Οδού. Ο συγκεκριμένος κάθετος άξονας ήταν τμήμα του ΠΑΘΕ που όταν καταργήθηκε το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, πέρασε τον Μάρτιο του 2014, στην Εγνατία Οδό Α.Ε. και σήμερα, συμπεριλαμβάνεται στους κάθετους άξονες της Εγνατίας που βγαίνουν για παραχώρηση σε ιδιώτη διαχειριστή.
Πηγή: http://voria.gr/article/chalastra---polikastro-vazoun-diodia-se-ena-dromo-pou-theli-ftiaximo
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου