Την αντίδρασή τους, για την απόφαση της κυβέρνησης για 30 νέα
διόδια στην Εγνατία οδό, εξέφρασαν οι περιφερειάρχες βορείου Ελλάδος στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με την συμμετοχή των τεσσάρων περιφερειαρχών και του πρόεδρου της Εγνατίας Οδού, Απόστολου Αντωνούδη στο κτίριο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
«Αυτή η απόφαση όπως είναι δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή από εμάς. Εμείς
ζητούμε αναλογικό τίμημα για τη χρήση του οδικού δικτύου της Εγνατίας Οδού και ταυτόχρονα να μας ανακοινωθεί ποιο είναι το κόστος συντήρησης της Εγνατίας Οδού, με βάση το οποίο θα προκύψει το αναλογικό αντίτιμο από τα διόδια», σημείωσε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας. Παράλληλα, πρόσθεσε πως αίτημά τους είναι να μην υπάρχουν διόδια εντός των νομών. «Δηλαδή ένας χρήστης της Εγνατίας Οδού, που θέλει να πάει από τον Λαγκαδά στην Θεσσαλονίκη μην χρειάζεται να πληρώνει διόδια αλλά διόδια να πληρώνει κάποιος που θέλει να κάνει χρήση της Εγνατίας Οδού για να πάει από ένα νόμο και πάλι αναλογικό τρόπο και σε καμία περίπτωση με 38 διόδια. Είμαστε εδώ για να διαφυλάξουμε το συμφέρον των πολιτών μας και να φροντίσουμε αυτή η διαδικασία να μην θέσει σε κίνδυνο την ανάπτυξη της περιοχής μας», εξήγησε ο κ. Τζιτζικώστας.
Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Θόδωρος Καρυπίδης, τόνισε: «Εμείς δεν παίρνουμε πρωτοβουλία μόνο για την περιφέρειά μας, παίρνουμε επί συνόλου, αυτού του οδικού άξονα, ο οποίος πρέπει να είναι ένας άξονας εξωστρέφειας, ως οφείλουμε μέσα από τα διευρωπαϊκά δίκτυα, που να δίνει προστιθέμενη αξίας στις περιοχές μας. Είναι ξεκάθαρη η θέση μας. Τα θέματα πρέπει να προσεγγίζονται με δίκαιο και το δίκαιο είναι στην αναλογικότητα των διοδίων, όπως ισχύει παντού. Άρα, λοιπόν, οι οποιεσδήποτε άλλες παρεμβάσεις, που μπορούν να δημιουργούν και ανισότητες, αλλά και να δημιουργούν αποτροπή που είναι το όραμα για ανάπτυξη στις περιφέρειες μας και στη Βόρεια Ελλάδα εκεί πρέπει να γίνει μια σοβαρή συζήτηση».Ο κ. Καρυπίδης επεσήμανε πως αυτό που πρόκειται να γίνει δεν είναι υλοποιήσιμο, με βάση και τα χρονοδιαγράμματα. «Ασκούμε δημόσια διοίκηση, υλοποιούμε έργα, ξέρουμε ποια είναι η γραφειοκρατεία, άρα, λοιπόν, νομίζω πως είναι μια κίνηση ως υποχρέωση των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η χώρα με τους θεσμούς. Νομίζω ότι τελικά θα επικρατήσει η λογική της αναλογικότητας και μάλιστα με μία προσέγγιση σε επίπεδων ενοτήτων νομών να μην υπάρχουν διόδια, δηλαδή να μην πληρώνουν διόδια οι κάτοικοι, που θα μπαίνουν στον αυτοκινητόδρομο. Νομίζω εκεί θα βρεθεί και η λύση».
«Δημιουργούνται προβλήματα, αυξάνεται το κόστος μεταφοράς και μετακινήσεων και απαξιώνεται ένα τόσο σημαντικό έργο για την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδος. Ευθύνες σαφώς υπάρχουν. Ευθύνες έχει και η κυβέρνηση διότι η κυβέρνηση διορίζει της διοίκηση της Εγνατίας Οδού και χαράσσει τους βασικούς άξονες της πολιτικής της. Αυτή τη στιγμή με το σχεδιασμό που επιχειρείται με χωρίς ουσιαστική μελέτη από 13 σταθμούς διοδίων πάμε σε 38. Δημιουργούνται προβλήματα για τους κατοίκους της Περιφέρειάς μας. Σαφώς πρέπει να υπάρχουν διόδια αλλά πρέπει να κατανέμονται με δίκαιο τρόπο, να υπάρχει μια μελέτη έτσι ώστε το κόστος να είναι αναλογικό, να γίνουν οι σταθμοί εφοδιασμού και εξυπηρέτησης των πολιτών. Αυτή την στιγμή στην περιοχή λειτουργούν δύο διόδια και κατασκευάζονται αλλά δύο», ανέφερε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, Χρήστος Μέτιος.
Τέλος, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης τόνισε πως «αυτά που ακούγονται είναι απαράδεκτα. Να πληρώσουμε αυτά που πρέπει και όχι τιμές ότι να ναι χωρίς να σκέφτονται την εποχή που παίρναμε. Να είναι ανταποδοτικά, ότι χρειάζεται για την συντήρηση, τα ίδια να πληρώνουμε ο κόσμος».
«Αυτή η απόφαση όπως είναι δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή από εμάς. Εμείς
ζητούμε αναλογικό τίμημα για τη χρήση του οδικού δικτύου της Εγνατίας Οδού και ταυτόχρονα να μας ανακοινωθεί ποιο είναι το κόστος συντήρησης της Εγνατίας Οδού, με βάση το οποίο θα προκύψει το αναλογικό αντίτιμο από τα διόδια», σημείωσε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας. Παράλληλα, πρόσθεσε πως αίτημά τους είναι να μην υπάρχουν διόδια εντός των νομών. «Δηλαδή ένας χρήστης της Εγνατίας Οδού, που θέλει να πάει από τον Λαγκαδά στην Θεσσαλονίκη μην χρειάζεται να πληρώνει διόδια αλλά διόδια να πληρώνει κάποιος που θέλει να κάνει χρήση της Εγνατίας Οδού για να πάει από ένα νόμο και πάλι αναλογικό τρόπο και σε καμία περίπτωση με 38 διόδια. Είμαστε εδώ για να διαφυλάξουμε το συμφέρον των πολιτών μας και να φροντίσουμε αυτή η διαδικασία να μην θέσει σε κίνδυνο την ανάπτυξη της περιοχής μας», εξήγησε ο κ. Τζιτζικώστας.
Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Θόδωρος Καρυπίδης, τόνισε: «Εμείς δεν παίρνουμε πρωτοβουλία μόνο για την περιφέρειά μας, παίρνουμε επί συνόλου, αυτού του οδικού άξονα, ο οποίος πρέπει να είναι ένας άξονας εξωστρέφειας, ως οφείλουμε μέσα από τα διευρωπαϊκά δίκτυα, που να δίνει προστιθέμενη αξίας στις περιοχές μας. Είναι ξεκάθαρη η θέση μας. Τα θέματα πρέπει να προσεγγίζονται με δίκαιο και το δίκαιο είναι στην αναλογικότητα των διοδίων, όπως ισχύει παντού. Άρα, λοιπόν, οι οποιεσδήποτε άλλες παρεμβάσεις, που μπορούν να δημιουργούν και ανισότητες, αλλά και να δημιουργούν αποτροπή που είναι το όραμα για ανάπτυξη στις περιφέρειες μας και στη Βόρεια Ελλάδα εκεί πρέπει να γίνει μια σοβαρή συζήτηση».Ο κ. Καρυπίδης επεσήμανε πως αυτό που πρόκειται να γίνει δεν είναι υλοποιήσιμο, με βάση και τα χρονοδιαγράμματα. «Ασκούμε δημόσια διοίκηση, υλοποιούμε έργα, ξέρουμε ποια είναι η γραφειοκρατεία, άρα, λοιπόν, νομίζω πως είναι μια κίνηση ως υποχρέωση των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η χώρα με τους θεσμούς. Νομίζω ότι τελικά θα επικρατήσει η λογική της αναλογικότητας και μάλιστα με μία προσέγγιση σε επίπεδων ενοτήτων νομών να μην υπάρχουν διόδια, δηλαδή να μην πληρώνουν διόδια οι κάτοικοι, που θα μπαίνουν στον αυτοκινητόδρομο. Νομίζω εκεί θα βρεθεί και η λύση».
«Δημιουργούνται προβλήματα, αυξάνεται το κόστος μεταφοράς και μετακινήσεων και απαξιώνεται ένα τόσο σημαντικό έργο για την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδος. Ευθύνες σαφώς υπάρχουν. Ευθύνες έχει και η κυβέρνηση διότι η κυβέρνηση διορίζει της διοίκηση της Εγνατίας Οδού και χαράσσει τους βασικούς άξονες της πολιτικής της. Αυτή τη στιγμή με το σχεδιασμό που επιχειρείται με χωρίς ουσιαστική μελέτη από 13 σταθμούς διοδίων πάμε σε 38. Δημιουργούνται προβλήματα για τους κατοίκους της Περιφέρειάς μας. Σαφώς πρέπει να υπάρχουν διόδια αλλά πρέπει να κατανέμονται με δίκαιο τρόπο, να υπάρχει μια μελέτη έτσι ώστε το κόστος να είναι αναλογικό, να γίνουν οι σταθμοί εφοδιασμού και εξυπηρέτησης των πολιτών. Αυτή την στιγμή στην περιοχή λειτουργούν δύο διόδια και κατασκευάζονται αλλά δύο», ανέφερε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, Χρήστος Μέτιος.
Τέλος, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης τόνισε πως «αυτά που ακούγονται είναι απαράδεκτα. Να πληρώσουμε αυτά που πρέπει και όχι τιμές ότι να ναι χωρίς να σκέφτονται την εποχή που παίρναμε. Να είναι ανταποδοτικά, ότι χρειάζεται για την συντήρηση, τα ίδια να πληρώνουμε ο κόσμος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου