Ευκαιρία
για εύκολα και... αδικαιολόγητα κέρδη φαίνεται ότι βρήκε ο γνωστός
αριθμός τηλεφωνικού καταλόγου Ελλάδος «11880». Με μία διαφήμιση που
χαρακτηρίζει
«πολύπλοκα» τα κριτήρια για το ΚΕΑ και κάνει λόγο για αδικαιολόγητες ουρές, μας καλεί να τηλεφωνήσουμε, με κόστος 1 ευρώ το λεπτό από σταθερό τηλέφωνο, ώστε να «γλιτώσουμε» την ταλαιπωρία. Η διαφήμιση, βέβαια, αδικαιολόγητα, ή μάλλον με δικαιολογία τα κέρδη σε βάρος φτωχών συμπολιτών μας που έχουν ανάγκη τη γρήγορη εξυπηρέτηση για το ζήτημα του ΚΕΑ, ξεχνάει ότι, αφενός η πολύ απλή φόρμα με τα στοιχεία υπάρχει στο διαδίκτυο, όπου ήδη χιλιάδες δικαιούχοι έχουν συμπληρώσει τα στοιχεία τους ενώ λειτουργεί, αποκλειστικά για πληροφορίες σχετικά με το ΚΕΑ, η τηλεφωνική γραμμή 15105 του υπουργείου, χωρίς καμία χρέωση.
Από το Left.gr καλέσαμε στο 11880 και διαπιστώσαμε ότι η κλήση διαρκεί, αν είσαι έτοιμος/η να απαντήσεις στα βασικά ζητούμενα στοιχεία, τουλάχιστον 2 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα ενώ μόνο μετά από δική μας ερώτηση «ενημερωθήκαμε» για την ύπαρξη της διαδικτυακής φόρμας. Επιπρόσθετα, διακρίναμε την προσπάθεια, μέσω της επανάληψης των στοιχείων από πλευράς του συνομιλητή μας και της αργής διαδικασίας, να καθυστερήσει όσο το δυνατόν περισσότερο η κλήση ώστε να αυξηθεί η χρέωση του πολίτη. Και φυσικά, όλα αυτά από μια ιδιωτική εταιρεία, την «ΕΙΔΗΣΕΟΦΩΝΙΚΗ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.Ε» (που προσφέρει την υπηρεσία 11880) που ούτε δικαίωμα έχει να ζητάει προσωπικά στοιχεία πολιτών ούτε έχει καμία αρμοδιότητα να τους πληροφορεί για το αν δικαιούνται ή όχι το ΚΕΑ. Μόνη υπεύθυνη για αυτό είναι η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου.
Το τελευταίο, θορυβημένο από την προσπάθεια αποκόμισης κερδών από τα πολύ φτωχά νοικοκυριά (για τα οποία έχει γίνει καμπάνια ενημέρωσης ενώ, όπως προαναφέραμε, μπορούν δωρεάν στο διαδίκτυο ή στο 15105 να ενημερωθούν αναλυτικά), ρώτησε τις εισαγγελικές αρχές για το νόμιμο ή όχι της διαφήμισης και της παροχής της εν λόγω υπηρεσίας από το 11880. Μετά την κίνηση του υπουργείου, ο εισαγγελέας, σύμφωνα με πληροφορίες του Left.gr, διέταξε έρευνα και ήδη κλήθηκε για κατάθεση στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής υπάλληλος του υπουργείου που ασχολήθηκε με το ζήτημα και διαπίστωσε τηλεφωνικά την προσπάθεια επιβράδυνσης της συνομιλίας από πλευράς του υπαλλήλου του 11880.
«πολύπλοκα» τα κριτήρια για το ΚΕΑ και κάνει λόγο για αδικαιολόγητες ουρές, μας καλεί να τηλεφωνήσουμε, με κόστος 1 ευρώ το λεπτό από σταθερό τηλέφωνο, ώστε να «γλιτώσουμε» την ταλαιπωρία. Η διαφήμιση, βέβαια, αδικαιολόγητα, ή μάλλον με δικαιολογία τα κέρδη σε βάρος φτωχών συμπολιτών μας που έχουν ανάγκη τη γρήγορη εξυπηρέτηση για το ζήτημα του ΚΕΑ, ξεχνάει ότι, αφενός η πολύ απλή φόρμα με τα στοιχεία υπάρχει στο διαδίκτυο, όπου ήδη χιλιάδες δικαιούχοι έχουν συμπληρώσει τα στοιχεία τους ενώ λειτουργεί, αποκλειστικά για πληροφορίες σχετικά με το ΚΕΑ, η τηλεφωνική γραμμή 15105 του υπουργείου, χωρίς καμία χρέωση.
Από το Left.gr καλέσαμε στο 11880 και διαπιστώσαμε ότι η κλήση διαρκεί, αν είσαι έτοιμος/η να απαντήσεις στα βασικά ζητούμενα στοιχεία, τουλάχιστον 2 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα ενώ μόνο μετά από δική μας ερώτηση «ενημερωθήκαμε» για την ύπαρξη της διαδικτυακής φόρμας. Επιπρόσθετα, διακρίναμε την προσπάθεια, μέσω της επανάληψης των στοιχείων από πλευράς του συνομιλητή μας και της αργής διαδικασίας, να καθυστερήσει όσο το δυνατόν περισσότερο η κλήση ώστε να αυξηθεί η χρέωση του πολίτη. Και φυσικά, όλα αυτά από μια ιδιωτική εταιρεία, την «ΕΙΔΗΣΕΟΦΩΝΙΚΗ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.Ε» (που προσφέρει την υπηρεσία 11880) που ούτε δικαίωμα έχει να ζητάει προσωπικά στοιχεία πολιτών ούτε έχει καμία αρμοδιότητα να τους πληροφορεί για το αν δικαιούνται ή όχι το ΚΕΑ. Μόνη υπεύθυνη για αυτό είναι η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου.
Το τελευταίο, θορυβημένο από την προσπάθεια αποκόμισης κερδών από τα πολύ φτωχά νοικοκυριά (για τα οποία έχει γίνει καμπάνια ενημέρωσης ενώ, όπως προαναφέραμε, μπορούν δωρεάν στο διαδίκτυο ή στο 15105 να ενημερωθούν αναλυτικά), ρώτησε τις εισαγγελικές αρχές για το νόμιμο ή όχι της διαφήμισης και της παροχής της εν λόγω υπηρεσίας από το 11880. Μετά την κίνηση του υπουργείου, ο εισαγγελέας, σύμφωνα με πληροφορίες του Left.gr, διέταξε έρευνα και ήδη κλήθηκε για κατάθεση στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής υπάλληλος του υπουργείου που ασχολήθηκε με το ζήτημα και διαπίστωσε τηλεφωνικά την προσπάθεια επιβράδυνσης της συνομιλίας από πλευράς του υπαλλήλου του 11880.
Στο 15105 παρέχεται έγκυρη και δωρεάν ενημέρωση για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης
Το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής
Αλληλεγγύης ανακοινώνει ότι, όσοι πολίτες θέλουν να ενημερωθούν
τηλεφωνικά για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ), μπορούν να
απευθύνονται τηλεφωνικά στις υπηρεσίες του Υπουργείου, στον αριθμό 15105 (εργάσιμες ημέρες, 08:00– 16:00), μέσω του οποίου προσφέρεται έγκυρη και δωρεάν ενημέρωση.
Δεν υπάρχει, λοιπόν, ανάγκη να απευθύνονται οι πολίτες με τις ερωτήσεις τους σε οποιονδήποτε αναρμόδιο προσφέρει, επί πληρωμή, πληροφορίες για το ΚΕΑ, όπως διαφημίζεται ήδη στην τηλεόραση. Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος, όσοι απευθύνονται σε αναρμόδιους να λάβουν ελλιπείς ή και εσφαλμένες πληροφορίες και μάλιστα με οικονομική επιβάρυνση.
Έπειτα από ενέργειες του Υπουργείου, ο αρμόδιος εισαγγελέας διεξάγει ήδη εισαγγελική έρευνα γι’ αυτές τις διαφημίσεις και τις παρεχόμενες ελλιπείς πληροφορίες.
Ο απλούστερος τρόπος για την υποβολή αίτησης για το ΚΕΑ είναι ηλεκτρονικά από το σπίτι. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΚΕΑ είναι απλή και φιλική για τον χρήστη, η αίτηση εκεί είναι προσυμπληρωμένη και, εφόσον χρειάζονται συμπληρωματικά στοιχεία, το σύστημα ενημερώνει σχετικά τον αιτούντα.
Δεν υπάρχει, λοιπόν, ανάγκη να απευθύνονται οι πολίτες με τις ερωτήσεις τους σε οποιονδήποτε αναρμόδιο προσφέρει, επί πληρωμή, πληροφορίες για το ΚΕΑ, όπως διαφημίζεται ήδη στην τηλεόραση. Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος, όσοι απευθύνονται σε αναρμόδιους να λάβουν ελλιπείς ή και εσφαλμένες πληροφορίες και μάλιστα με οικονομική επιβάρυνση.
Έπειτα από ενέργειες του Υπουργείου, ο αρμόδιος εισαγγελέας διεξάγει ήδη εισαγγελική έρευνα γι’ αυτές τις διαφημίσεις και τις παρεχόμενες ελλιπείς πληροφορίες.
Ο απλούστερος τρόπος για την υποβολή αίτησης για το ΚΕΑ είναι ηλεκτρονικά από το σπίτι. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΚΕΑ είναι απλή και φιλική για τον χρήστη, η αίτηση εκεί είναι προσυμπληρωμένη και, εφόσον χρειάζονται συμπληρωματικά στοιχεία, το σύστημα ενημερώνει σχετικά τον αιτούντα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου