Του Νίκου Χρυσικόπουλου
Μόλις 17 χιλιόμετρα από τα σύνορα με τα
Σκόπια, στην καρδιά της Μακεδονίας όπου παράγονται τα 2/3 του ελληνικού
γάλακτος, λειτουργεί ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια παραγωγής
τροφίμων της χώρας. Η μονάδα της "Κολιός", μιας από τις παλαιότερες
ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων με δραστηριότητα από το 1948, έχει
καλυμμένη επιφάνεια 46 στρέμματα και σε αυτή συγκεντρώνεται η πρώτη ύλη,
πρόβειο, γίδινο και αγελαδινό γάλα, από επιλεγμένες και ελεγχόμενες
κτηνοτροφικές μονάδες των 15 νομών της Μακεδονίας και της Θράκης, για να
παραχθούν τα προϊόντα της.
Εδώ και σημαντικό χρονικό διάστημα, την
τελευταία τριετία όμως ακόμη περισσότερο, η συνεργασία των δύο πλευρών
έχει διευρυνθεί ακόμη περισσότερο. Η "Κολιός" αποτελεί έναν από τους
προμηθευτές της LIDL στην γκάμα των γαλακτοκομικών προϊόντων,
απορροφώντας σημαντικό μέρος των προϊόντων της ελληνικής βιομηχανίας τα
οποία διαθέτει στα ράφια των καταστημάτων της στην Ελλάδα και το
εξωτερικό.
Το Capital.gr. βρέθηκε
στη μονάδα της
"Κολιός" στο Λιμνότοπο Πολυκάστρου του Κιλκίς και γνώρισε από κοντά όλα
τα στάδια παραγωγής της σειράς "ΓΑΛΠΟ" που περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα
γάλα, φέτα, λευκό τυρί, και γιαούρτι και της σειράς "Τρεις Βοσκοί" που
περιλαμβάνει γραβιέρα Κρήτης, κεφαλογραβιέρα Αμφιλοχίας, ημίσκληρο τυρί,
καπνιστό τυρί και κεφαλοτύρι.
Η στρατηγική συνεργασία της "Κολιός",
όμως, περιλαμβάνει και την παραγωγή προϊόντων για τη σειρά με το σήμα
"Milbona" της LIDL, η οποία βρίσκεται στα ράφια των καταστημάτων της
στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το ελληνικό γιαούρτι της "Κολιός"
βρίσκεται σε τουλάχιστον 5 ευρωπαϊκές χώρες και η φέτα της σε ολόκληρη
τη Γερμανία. Η ποιότητα της παραγωγής διασφαλίζεται από ένα ολοκληρωμένο
σύστημα διαχείρισης ποιότητας και αυτοελέγχου που εφαρμόζει η "Κολιός",
πιστοποιημένο σύμφωνα με τα αυστηρότερα διεθνή πρότυπα (ISO 22000, ISO
9001:2008, BRC, IFS, καθώς επίσης AGROCERT και BIO HELLAS).
Μιλώντας σχετικά, η κα Μαίρη Κολιού, εκ
των μελών του δ.σ. της εταιρείας, ανέφερε πως "με τη LIDL μας συνδέει
συνεργασία στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. Σαν εταιρεία
δραστηριοποιούμαστε από το 1948. Από την δεκαετία του ’80 περίπου
αρχίσαμε να κάνουμε εξαγωγές στην αρχή με κασέρι, αργότερα με φέτα,
γιαούρτι καθώς και με άλλα προϊόντα από την μεγάλη γκάμα των κωδικών που
παράγουμε. Εκτιμούμε την προσπάθεια της LIDL, να κάνει γνωστό και το
ελληνικό γιαούρτι στο εξωτερικό και συμβάλλουμε σε αυτό με την άριστη
ποιότητα του γιαουρτιού που παράγουμε, τόσο για την Ελλάδα όσο και για
εξωτερικό".
Εξαγωγές και νέες επενδύσεις
Η "Κολιός" ξεκίνησε το 1948 από ένα απλό
τυροκομείο στο Πολύκαστρο του Κιλκίς. Σταδιακά το κασέρι του γίνεται
γνωστό στη Μακεδονία και τη Θράκη και τα επόμενα χρόνια φθάνει μέχρι την
πρωτεύουσα. Το 1959 η μονάδα επεκτείνεται και δημιουργείται ακόμη ένα
στο Σέλι.
Τη δεκαετία του ’70 η εταιρεία περνά στα
χέρια της δεύτερης γενιάς της οικογένειας και το 1980 δημιουργούνται
από τον Νικόλαος Κολιό οι βάσεις για την μετεξέλιξη σε μια σύγχρονη
βιομηχανία. Τυποποιείται η παραγωγή των τυριών, διευρύνεται η γκάμα των
προϊόντων, εισάγονται νέες συσκευασίες και καθετοποιούνται οι
δραστηριότητες σε όλα τα επίπεδα.
Γίνονται σημαντικές επενδύσεις σε
τεχνολογικό και μηχανολογικό εξοπλισμό, στην επέκταση και στην ανάπτυξη
του δικτύου πωλήσεων και διανομής. Παράλληλα ξεκινά σημαντική εξαγωγική
δραστηριότητα.
Από το 1980 έως το 2000 η "Κολιός"
εικοσαπλασιάζει την παραγωγή της και γίνεται μια από τις μεγαλύτερες
ελληνικές βιομηχανίες γάλακτος. Οι επενδύσεις συνεχίζονται και το 2002
ολοκληρώνεται η κατασκευή του εργοστασίου στο Λιμνότοπο Πολυκάστρου, με
καλυμμένη επιφάνεια 46.000μ2, σε έκταση 180 στρεμμάτων. Υπολογίζεται ότι
οι επενδύσεις για τη μονάδα, τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση της
μέχρι σήμερα έχουν φθάσει τα 85 εκατ.ευρώ.
Σήμερα θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες
και πιο καλά εξοπλισμένες μονάδες παραγωγής τυριών στην Ευρώπη. Κατέχει
ηγετική θέση στην παραγωγή τυριών στην Ελλάδα και την πρώτη θέση στις
εξαγωγές Φέτας Π.Ο.Π. Η βιομηχανία που απασχολεί 408 εργαζόμενους,
πραγματοποιεί εξαγωγές σε 50 χώρες.
Ο τζίρος της πλησίασε τα 100 εκατ.ευρώ
το 2016, από τα οποία το 56% προέρχεται από εξαγωγές, ενώ το 2017 οι
πωλήσεις "τρέχουν" με διψήφια άνοδο. Στα άμεσα σχέδιά της είναι η
υλοποίηση επένδυσης για τη λειτουργία νέου μηχανολογικού εξοπλισμού, με
τον οποίο θα εισέλθει στα γιαούρτια τύπου set (ευρωπαϊκού τύπου), καθώς
μέχρι σήμερα παράγει μόνο στραγγιστό.
Στις επάλξεις
Κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής
επίσκεψης, ο επικεφαλής της εταιρείας, 80χρονος σήμερα Νικόλαος Κολιός ο
οποίος μίλησε για τη συνεργασία με τη LIDL, τις εξαγωγές που
πραγματοποιεί και τα προϊόντα που παράγει η εταιρεία.
"Τα προϊόντα που παράγονται για τη Lidl,
είναι ακριβώς τα ίδια που παράγει το εργοστάσιό μας για όλους τους
πελάτες μας. Για αυτό το λόγο μας επέλεξε η Lidl, για αυτό το λόγο μας
επιλέγουν και οι υπόλοιποι πελάτες μας , μικρότεροι ή και μεγαλύτεροι,
στην Ελλάδα αλλά και στις Διεθνείς αγορές.
Οι συνεργασίες με το εξωτερικό όπως και
με τις μεγάλες αλυσίδες είναι απαιτητικές και προϋποθέτουν προσήλωση και
ευελιξία, χαρακτηριστικά που θεωρούμε ότι έχουμε", ανέφερε
χαρακτηριστικά.
Μάλιστα, ερωτηθείς για την σημερινή
οικονομική κατάσταση της χώρας και το αύριο της χώρας, ήταν
αφοπλιστικός: "Όλοι ξέρουμε τη χώρα στην οποία ζούμε και τις δυσκολίες
που αντιμετωπίζει, αλλά το ότι η Ελλάδα είναι ακόμα ζωντανή, οφείλεται
σε εταιρείες που συνεχίζουν και δουλεύουν. Και δεν είμαστε μόνο εμείς
που συνεχίζουμε να δουλεύουμε, υπάρχουν πολλές εταιρείες που δουλεύουν
αδιάκοπα.
Σε μια εταιρεία πρέπει να υπάρχει όραμα.
Μετά το όραμα αρχίζεις να μετράς τις δυνατότητες σου και αυτά προχωράνε
κατά ένα τρόπο μαζί. Υπάρχουν πάντα δυσκολίες, υπάρχει κάτι που πάει
στραβά, αλλά η ανάπτυξη δεν είναι τελείως ευθεία έχει και μερικά ζιγκ
ζαγκ. Τελικά, σημασία, έχει κανείς να φθάνει στο στόχο".
http://www.capital.gr/epixeiriseis/3217220/pos-i-lidl-ebale-sta-rafia-tis-se-ellada-kai-europi-tin-kolios
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου