Eβαλαν τον Πάγκαλο
του ΣΥΡΙΖΑ, τον Φίλη, να αμολήσει την αθλιότητα για τους Ελληνες του Πόντου, γνωρίζοντας τι επρόκειτο να ακολουθήσει. Κι αυτό για να περάσουν ανώδυνα την έγκριση του υπουργικού συμβουλίου για την παραχώρηση των 14 Αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport-Slentel.
To αίμα και η οδύνη για την γενοκτονία των Ποντίων έρχεται να σκεπάσει τις αντιδράσεις των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι έχουν ταιστεί με μπόλικο σανό προεκλογικά.
Την μερακλίδικη δουλειά της πώλησης των Αεροδρομίων ανέλαβαν οι υπουργοί Καμμένος, Τσακαλώτος και Σπίρτζης.
Στον επικοινωνιακό γκαιμπελισμό του ΣΥΡΙΖΑ συμμετέχει ολόψυχα και σύσσωμος ο ανύπαρκτος Βαγγέλης Μειμαράκης, ο οποίος έχει μετατρέψει την ΝΔ σε ένα μαλθακό (για να μην πούμε καμμιά πιο βαριά κουβέντα), νωθρό και ανύπαρκτο κόμμα ξεπεσμένων στελεχών που δεν έχουν ουδεμία απήχηση στην κοινωνία.
Ιδού ο λόγος (το ρεπορτάζ του Βαγγέλη Μανδραβέλη από την Καθημερινή) που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έβαλε τον υπουργό- Κατέλη της να αμολήσει μία ακόμη μπαρούφα>
Με την υπογραφή Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) η κυβέρνηση δεσμεύθηκε για την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Πρόκειται για προαπαιτούμενη ενέργεια για την εκταμίευση της δόσης των 2 δισ. ευρώ και η οποία είχε περιληφθεί στη λίστα των 70 εκκρεμοτήτων που κατήρτισε το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), σχετικά με την προώθηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.
Με τη συγκεριμένη Πράξη, ουσιαστικά το Υπουργικό Συμβούλιο συνυπογράφει τα σχέδια παραχώρησης των 14 αερολιμένων της χώρας. Παράλληλα εξουσιοδοτεί τους αρμόδιους υπουργούς να πράξουν ό,τι είναι αναγκαίο για την υπογραφή της τελικής σύμβασης παραχώρησης των αερολιμένων. Τα μέλη της κυβέρνησης που εξουσιοδοτούνται για την ολοκλήρωση της σύμβασης παραχώρησης είναι ο υπουργός Αμυνας Παν. Καμμένος, ο υπουργός Οικονομικών Ευκ. Τσακαλώτος και ο εποπτεύων υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης.
Ουσιαστικά με την ΠΥΣ, η κυβέρνηση υπογράφει το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης των 14 αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport-Slentel. Επειδή όμως η διαδικασία κατάρτισης της σύμβασης συνεχίζεται, δεν μπορεί να αναφερθεί και ως υπογεγραμμένη. Ωστόσο γίνεται ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα προς αυτήν τη κατεύθυνση. Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και όσα αναφέρουν τα στελέχη της Fraport, η υπογραφή της τελικής σύμβασης θα γίνει στο τέλος του έτους. Οι δύο πλευρές έως τότε θα έχουν καταλήξει στο τελικό κείμενό της.
Η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ βασίζονται ιδιαίτερα στη σχετική σύμβαση, προκειμένου να πετύχουν τους στόχους εσόδων της επόμενης χρονιάς. Η Fraport σε συνεργασία με τη Slentel (όμιλος Κοπελούζου) θα προσφέρουν πάνω από το 60% των αναμενόμενων ετήσιων εσόδων του προγράμματος. Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχέδιο Προϋπολογισμού για το 2016, αναμένονται έσοδα ύψους 2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 1,23 δισ. ευρώ θα προσφέρει εφάπαξ η Fraport με τη Slentel. Η αναλογία θα είναι 65% και 35%.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιο Πιτσιόρλα, το ποσό που πρόσφερε η κοινοπραξία Fraport-Slentel είναι κατά μισό δισ. ευρώ υψηλότερο από τον επόμενο διαγωνιζόμενο. Και δεν είναι μόνον αυτό. Η εταιρεία να δίνει κάθε χρόνο ετήσιο μίσθωμα 23 εκατ. ευρώ, προσαρμοζόμενο κάθε χρόνο στον πληθωρισμό, αλλά στην περίπτωση αρνητικού πληθωρισμού το ετήσιο τίμημα δεν θα μειώνεται. Επιπλέον, το Ελληνικό Δημόσιο θα λαμβάνει το 35% των λειτουργικών κερδών (EBITDA), χωρίς το ίδιο να καταβάλει καμία προσπάθεια. Σύμφωνα με τον κ. Πιτσιόρλα, το 35% των ΕΒΙTDA αντιστοιχεί στο 50% των καθαρών κερδών της εταιρείας. Στην πράξη, το εγγυήμενο τίμημα της παραχώρησης των αεροδρομίων είναι τουλάχιστον 2 δισ. ευρώ, ενώ το τελικό θα ξεπεράσει (σε ονομαστικές τιμές) τα 10 δισ. ευρώ στη διάρκεια της 40ετίας. «Η όποια ελληνική κυβέρνηση», παραδέχεται χαριτολογώντας παράγοντας της αγοράς, «θα έπρεπε με τα χρήματα που πρόσφερε η Fraport-Slentel, όχι μόνο να μην “κακοκαρδίσει”, αλλά να φροντίσει για την “υγεία και την ασφάλειά” της». Τα χρήματα που θα εισπράξει το ελληνικό Δημόσιο ξεπερνούν ακόμη και τον ΟΠΑΠ και, φυσικά, οποιαδήποτε άλλη αποκρατικοποίηση.
Το πιο σημαντικό ίσως είναι ότι η χώρα θα αποκτήσει έναν αξιόπιστο εταίρο για την αξιοποίηση και τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων που σήμερα, παρά τα εκατομμύρια τουριστών της χώρας, ρημάζουν
του ΣΥΡΙΖΑ, τον Φίλη, να αμολήσει την αθλιότητα για τους Ελληνες του Πόντου, γνωρίζοντας τι επρόκειτο να ακολουθήσει. Κι αυτό για να περάσουν ανώδυνα την έγκριση του υπουργικού συμβουλίου για την παραχώρηση των 14 Αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport-Slentel.
To αίμα και η οδύνη για την γενοκτονία των Ποντίων έρχεται να σκεπάσει τις αντιδράσεις των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι έχουν ταιστεί με μπόλικο σανό προεκλογικά.
Την μερακλίδικη δουλειά της πώλησης των Αεροδρομίων ανέλαβαν οι υπουργοί Καμμένος, Τσακαλώτος και Σπίρτζης.
Στον επικοινωνιακό γκαιμπελισμό του ΣΥΡΙΖΑ συμμετέχει ολόψυχα και σύσσωμος ο ανύπαρκτος Βαγγέλης Μειμαράκης, ο οποίος έχει μετατρέψει την ΝΔ σε ένα μαλθακό (για να μην πούμε καμμιά πιο βαριά κουβέντα), νωθρό και ανύπαρκτο κόμμα ξεπεσμένων στελεχών που δεν έχουν ουδεμία απήχηση στην κοινωνία.
Ιδού ο λόγος (το ρεπορτάζ του Βαγγέλη Μανδραβέλη από την Καθημερινή) που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έβαλε τον υπουργό- Κατέλη της να αμολήσει μία ακόμη μπαρούφα>
Με την υπογραφή Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) η κυβέρνηση δεσμεύθηκε για την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Πρόκειται για προαπαιτούμενη ενέργεια για την εκταμίευση της δόσης των 2 δισ. ευρώ και η οποία είχε περιληφθεί στη λίστα των 70 εκκρεμοτήτων που κατήρτισε το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), σχετικά με την προώθηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.
Με τη συγκεριμένη Πράξη, ουσιαστικά το Υπουργικό Συμβούλιο συνυπογράφει τα σχέδια παραχώρησης των 14 αερολιμένων της χώρας. Παράλληλα εξουσιοδοτεί τους αρμόδιους υπουργούς να πράξουν ό,τι είναι αναγκαίο για την υπογραφή της τελικής σύμβασης παραχώρησης των αερολιμένων. Τα μέλη της κυβέρνησης που εξουσιοδοτούνται για την ολοκλήρωση της σύμβασης παραχώρησης είναι ο υπουργός Αμυνας Παν. Καμμένος, ο υπουργός Οικονομικών Ευκ. Τσακαλώτος και ο εποπτεύων υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης.
Ουσιαστικά με την ΠΥΣ, η κυβέρνηση υπογράφει το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης των 14 αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport-Slentel. Επειδή όμως η διαδικασία κατάρτισης της σύμβασης συνεχίζεται, δεν μπορεί να αναφερθεί και ως υπογεγραμμένη. Ωστόσο γίνεται ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα προς αυτήν τη κατεύθυνση. Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και όσα αναφέρουν τα στελέχη της Fraport, η υπογραφή της τελικής σύμβασης θα γίνει στο τέλος του έτους. Οι δύο πλευρές έως τότε θα έχουν καταλήξει στο τελικό κείμενό της.
Η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ βασίζονται ιδιαίτερα στη σχετική σύμβαση, προκειμένου να πετύχουν τους στόχους εσόδων της επόμενης χρονιάς. Η Fraport σε συνεργασία με τη Slentel (όμιλος Κοπελούζου) θα προσφέρουν πάνω από το 60% των αναμενόμενων ετήσιων εσόδων του προγράμματος. Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχέδιο Προϋπολογισμού για το 2016, αναμένονται έσοδα ύψους 2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 1,23 δισ. ευρώ θα προσφέρει εφάπαξ η Fraport με τη Slentel. Η αναλογία θα είναι 65% και 35%.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιο Πιτσιόρλα, το ποσό που πρόσφερε η κοινοπραξία Fraport-Slentel είναι κατά μισό δισ. ευρώ υψηλότερο από τον επόμενο διαγωνιζόμενο. Και δεν είναι μόνον αυτό. Η εταιρεία να δίνει κάθε χρόνο ετήσιο μίσθωμα 23 εκατ. ευρώ, προσαρμοζόμενο κάθε χρόνο στον πληθωρισμό, αλλά στην περίπτωση αρνητικού πληθωρισμού το ετήσιο τίμημα δεν θα μειώνεται. Επιπλέον, το Ελληνικό Δημόσιο θα λαμβάνει το 35% των λειτουργικών κερδών (EBITDA), χωρίς το ίδιο να καταβάλει καμία προσπάθεια. Σύμφωνα με τον κ. Πιτσιόρλα, το 35% των ΕΒΙTDA αντιστοιχεί στο 50% των καθαρών κερδών της εταιρείας. Στην πράξη, το εγγυήμενο τίμημα της παραχώρησης των αεροδρομίων είναι τουλάχιστον 2 δισ. ευρώ, ενώ το τελικό θα ξεπεράσει (σε ονομαστικές τιμές) τα 10 δισ. ευρώ στη διάρκεια της 40ετίας. «Η όποια ελληνική κυβέρνηση», παραδέχεται χαριτολογώντας παράγοντας της αγοράς, «θα έπρεπε με τα χρήματα που πρόσφερε η Fraport-Slentel, όχι μόνο να μην “κακοκαρδίσει”, αλλά να φροντίσει για την “υγεία και την ασφάλειά” της». Τα χρήματα που θα εισπράξει το ελληνικό Δημόσιο ξεπερνούν ακόμη και τον ΟΠΑΠ και, φυσικά, οποιαδήποτε άλλη αποκρατικοποίηση.
Το πιο σημαντικό ίσως είναι ότι η χώρα θα αποκτήσει έναν αξιόπιστο εταίρο για την αξιοποίηση και τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων που σήμερα, παρά τα εκατομμύρια τουριστών της χώρας, ρημάζουν
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου