Τρίτη 5 Απριλίου 2016

Η ανάπτυξη επί θύραις. Και η «αριστερά» εγκαινιάζει και επανεκκινεί!


Γράφει ο Σωτήριος Καλαμίτσης

Δεν έκοψαν κορδέλες στο Μετρό της Θεσσαλονίκης. Κακώς! Στο Ζευγολατιό είχαν κόψει; Πού να  θυμάμαι μετά από τόσον καιρό! 
            Εξ αφορμής της παρουσίας Σπίρτζη και Μυλόπουλου στη Θεσσαλονίκη, όπου αρχίζουν, λέει, και πάλι οι εργασίες, για να ολοκληρωθεί το έργο το 2020 και να παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς, πρέπει να επισημάνω ότι η ενέργεια αυτή αποτελεί ...
συνέχεια της αενάως επανεκκινούμενης οικονομίας που άρχισε την 24.04.2013 στο Ζευγολατιό.  Αντιγράφω από την ειδησεογραφία της εποχής: 
            «Ο πρωθυπουργός, μαζί με τον Ευάγγελο Βενιζέλο και τον Νίκο Τσούκαλη της ΔΗΜΑΡ επισκέφθηκε εργοτάξιο στο Ζευγολατιό ενόψει της επανέναρξης των εργασιών.

          Σαμαράς:
         «Οι θυσίες του Ελληνικού λαού πιάνουν τόπο. Μέρα με τη μέρα αποδεικνύεται ήδη ότι η Ελλάδα σηκώνει τα μανίκια, σηκώνει κεφάλι. Η επανεκκίνηση της οικονομίας είναι εδώ, το βλέπουμε, οι αυτοκινητόδρομοι θα δώσουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Η πατρίδα μας γυρίζει σελίδα. Η ανάκαμψη δεν είναι μακριά και τελικά η Ελλάδα της ανάπτυξης θα νικήσει».
            Ντέπιουτης:
            «Ο ελληνικός λαός έχει ανάγκη από μηνύματα αισιοδοξίας, ασφάλειας και προοπτικής. Τα οδικά έργα ενδιαφέρουν τον κάθε Έλληνα γιατί μπορεί να λειτουργήσουν ως μοχλός για την επανεκκίνηση της οικονομίας. Έχουμε περάσει πολλά, δραματικά, τα τελευταία τρία χρόνια και δικαιούμαστε ως έθνος, τώρα ν’ αρχίσουμε να δρέπουμε κάποιους καρπούς». Η Ελλάδα, που βρίσκεται μέσα σε μια Ευρώπη ανασφαλή, νευρική, πρέπει να θωρακιστεί. Εμείς αγωνιζόμαστε, παλεύουμε, διαπραγματευόμαστε. Δεν είναι η ώρα για μιζέριες και διάσπαση του εθνικού μετώπου. Χρειάζεται αλήθεια, δουλειά και ενότητα.»
            Νίκος Τσούκαλης, τότε κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της συγκυβερνώσας ΔΗΜΑΡ:
            «Σπουδαία μέρα για την Δυτική Ελλάδα και ολόκληρο το Δυτικό άξονα. Υλοποιήθηκε μια υπόσχεση της κυβέρνησης. Ευχή μας είναι η ταυτόχρονη επανεκκίνηση και άλλων οδικών έργων. Αποτελεί μεγάλη ψυχολογική ένεση η παρουσία εκατοντάδων εργαζομένων στα εργοτάξια. Τις επόμενες ημέρες, προβλέπεται πλήρης ανάπτυξη των εργοταξίων της Ολυμπίας Οδού με 3.000 εργαζόμενους, με 25.000 περίπου εργαζόμενους στο σύνολο των οδικών έργων και πάρα πολλές επωφελούμενες μικρομεσαίες επιχειρήσεις».
        Δήλωση πρώην πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου:  
            «Σημαντικό γεγονός η επανεκκίνηση των εργασιών για την ολοκλήρωση της κατασκευής των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας».
            Ανάδοχος του έργου:
            «Τα οδικά έργα στην Ολυμπία Οδό, από την Κόρινθο έως και την Πάτρα, προβλέπεται να ολοκληρωθούν τον Οκτώβριο του 2015».
             Εμείς, αποχαιρετήσαμε χθες τον Μάρτιο του 2016 και η Ολυμπία Οδός δεν έχει ολοκληρωθεί.  Άρα, με βάση τη στατιστική, ούτε το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο το 2020. Εύχομαι να διαψευσθώ, αλλά η πάγια τακτική όλων των πωλητικών δεν μου αφήνει περιθώρια.
              Άλλωστε, γιατί να πιστέψω τον Σπίρτζη, ο οποίος είχε το θράσος να δηλώσει ότι «Η δημόσια τηλεόραση πρέπει να τιμά την κυβέρνηση που την άνοιξε». Τί έγινε ρε παιδιά; Δεν προεβλήθη η υπουργάρα αρκούντως από την ΕΡΤ; Άντε, μαζευτείτε εκεί στο Ραδιομέγαρο, διότι σας βλέπω όλους απολυμένους όσο συνεχίζετε να μην τιμάτε τους κυβερνώντες. Εκατοντάδες εγγόνια ΕΑΜιτών αγωνιστών συνωθούνται στην πύλη.   
          Ιδού και οι δηλώσεις Σπίρτζη εξ αφορμής της επανέναρξης των εργασιών:
            «Σήμερα, μετά από τέσσερα χρόνια, ξεκινά πάλι ο μετροπόντικας. Είναι μια μέρα χαράς για τη Θεσσαλονίκη και για όλη την Βόρεια Ελλάδα. Είναι η αρχή του τέλους για την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Μπορούμε να κοιτάμε μπροστά, μπορούμε να κοιτάμε τα υπόλοιπα έργα υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα, τις επεκτάσεις του Μετρό, τη σιδηροδρομική Εγνατία και τα υπόλοιπα οδικά έργα που δεν έχουν συνδέσει μέχρι σήμερα την Εγνατία οδό με τις βιομηχανικές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας και με τα λιμάνια. Αυτή είναι και η απάντηση σε όσους κινδυνολογούσαν τόσους μήνες και σε όσους ευθύνονται για το βάλτωμα και το σταμάτημα όλων των μεγάλων έργων υποδομής σε όλη τη χώρα και κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα. Ειδικά για τον σταθμό «Βενιζέλου» θέλω να τονίσω τη σημασία της συνύπαρξης του Μετρό και των αρχαίων. Έχει ήδη δρομολογηθεί λύση, η οποία είναι σύμφωνη με την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τους υπόλοιπους φορείς, προχωράμε στην υλοποίησή της. Τέλος, όλες οι επεκτάσεις του Μετρό θα βασιστούν σε ένα σχεδιασμό της Αττικό Μετρό Α.Ε., με σκοπό να βάλουμε πια ένα τέλος στον αποσπασματικό χαρακτήρα των έργων». 

            Μη μου πείτε ότι δεν κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος με τις δηλώσεις Σαμαρά-Ντέπιουτη-Τσούκαλη πριν 3 χρόνια. Διαχρονική αξία η έναρξη και επανεκκίνηση έργων που δίνουν πνοή και χιλιάδες θέσεων εργασίας στην αενάως επανεκκινούμενη, αλλά ακαταπαύστως βυθιζόμενη στο τέλμα  και στην ανεργία οικονομία.  

Σώτος – κεκορεσμένος μηνυμάτων ανάπτυξης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου